به همت بسیج دانشجویی گرمسار،کرسی آزاد اندیشی با موضوع بررسی قیام عاشورا در دانشگاه دولتی گرمسار برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۹۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرمسار، کرسی آزاد اندیشی با موضوع بررسی قیام عاشورا با حضور محسن شادلویی مسئول بسیج دانشجویی شهرستان گرمسار و آرادان و تعدادی از دانشجویان بسیجی،با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جلیل شریفی نیا امام جمعه آرادان، در دانشگاه دولتی گرمسار برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین جلیل شریفی نیا در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و سوگواری امام حسین(ع) و اهل بیت آن حضرت،به بیان روایت هایی مربوط به واقعه عاشورا و اتفاقات بعد از آن در تاریخ اسلام پرداخت و گفت: بزرگترین منکری که امام حسین(ع) در واقعه عاشورا به آن پرداخت از میان بردن حکومت یزیدی بود که تمام مفاسد جامعه در آن زمان از حکومت یزید سرچشمه می‌گرفت.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) درس ایثار،عفت،عظمت،عزت نفس،مروت، جوانمردی و ایستادگی را به مسلمانان آموزش می‌دهد، افزود: برگزاری مراسمات سوگواری با گذشت چندین سال از این واقعه موجب ترویج این آموزه ها خواهد شد و چنانچه در یک شهر کراسمات سوگواری و یادواره های شهدا برگزار نگردد رنگ و بوی شهادت و خلق و خوی شهادت طلبی در جامعه از بین خواهد رفت.

شریفی نیا همچنین خاطرنشان کرد: راه اندازی دسته جات عزاداری برخی از مردم با ادواتی چون عَلَم،طبل و ... که در ساعاتی از شبانه روز وارد خیابان ها شده و همزممان با عزاداری موجب مزاحمت برای مردم می شوند کاری نادرست و چه بسا حرام خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها