خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین تاکید کرد:علم و دانشمندان سرمایه‌هایی بزرگ در کشور هستند که باید زمینه را برای رشد علم و حفظ جایگاه و ارزش دانشمندان مهیا نمود.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۹۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

حجت‌الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) قزوین، در گفت و کوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخبگان اظهار کرد: جامعه‌ای صاحب علوم مختلف باشد یقینا جامعه‌ای پیشرفته است.

وی با اشاره به سخنی از پیشوای مسلمین امام علی(ع) تبیین کرد: علم سلطان، بزرگ و عامل اصلی و زمینه‌ساز در شکل‌گیری تمدن یک جامعه می‌باشد. 

این مسئول جایگاه علم در جامعه را در تمامی دوران ضروری و مهم عنوان کرد و گفت: با نگاهی به گذشته و تاریخ می‌بینیم که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای علم دستیابی به پیشرفت‌های متعدد بوده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین، علم را از صفات الهی دانسته و مطرح کرد: خداوند اقیانوس علم است و پیامبرانش را مبعوث کرده تا با جهل و نادانی مبارزه و آن‌ها در دستیابی به علم یاری نمایند.

حجت‌الاسلام معبودی تصریح کرد: رشد علمی در تمامی زمینه‌ها عامل اصلی شناخته‌شدن کشور در جهان بوده و با رشدعلمی می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات از جمله فروش ارزان نفت خام غلبه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه علم و دانشمندان در کشور خاطرنشان کرد: علم و دانشمندان سرمایه‌هایی بزرگ در کشور هستند که باید زمینه را برای رشد علم و حفظ جایگاه و ارزش دانشمندان مهیا نمود.

این مسئول ضمن بیان عدم تلاش برخی نیروهای داخلی برای پیشرفت علم و توجهشان به واردات علم اذعان کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت این افراد به اهمیت علم و ارزش دانشمندان پی نبرده و از روی ندانستن، به این اقدامات دست می‌زنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین گفت: رشد علمی در زمینه‌های مختلف باعث شناخته شدن کشور در سطح جهان می‌شود و امروزه بسیاری از کشورهای توسعه یافته به خاطر رشد علمی که دارند به دیگر کشورها فخرفروشی می‌کنند.

حجت‌الاسلام معبودی در ادامه اقدامات برخی افراد در این زمینه را تعمدی دانسته و اضافه کرد: این افراد با ایجاد سد در روند حرکت علمی دانشمندان درصددند کشور را در رسیدن به اوج نقطه علمی بازدارند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کسانی که در رشدعلمی و تکریم دانشمندان مانع ایجاد کرده و تعمدا سرمایه‌های کشور را نابود می‌کنند، خائن بوده و به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

1102/ت30/ب 
ارسال نظرات
پر بیننده ها