خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین:

ترویج فرهنگ شهادت نیازمند هماهنگی دستگاه‌ها است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: با هماهنگ شدن دستگاه‌های اجرایی، می‌توانیم برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذاری در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اجرا کنیم.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۴۵
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نخستین جلسه‌ی ماهانه هماهنگی و نظارت شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا در دفتر جلسات معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قزوین برگزار شد.
در این جلسه، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، با اشاره به شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: این شورا با همکاری دستگاه‌های اجرایی عضو به عنوان متولی اصلی توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است تا بتواند با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها، این فرهنگ را در جامعه ترویج بدهد.
وی گفت: شورای فرهنگ ایثار و شهادت در کشور به ریاست رییس جمهور و دبیری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف توسعه، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد شهدا تشکیل شده است.
حقایق‌پور افزود: شورای فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌ها نیز به ریاست استانداری قزوین و دبیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده تا برنامه‌های ترویجی موثری را به منظور ترویج این فرهنگ در جامعه انجام بدهد.
وی سیاستگذاری در زمینه احیا، حفظ، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت، ساماندهی و هماهنگی در برنامه‌ریزی کلان دستگاه‌ها و نهادهای متولی دولتی و غیردولتی، به کارگیری ظرفیت‌های جامعه و کشور برای تحقق اهداف شهیدان، جانبازان و آزادگان، را از وظایف این شورا عنوان کرد.
این مسئول همچنین ساماندهی نحوه تجلیل و تقدیر از ایثارگران و استفاده از توان و ظرفیت آنان در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف دیگر شورا برشمرد.
حقایق‌پور با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و تحکیم آن، به برکت فرهنگ ایثار و شهادت بوده است، تبیین کرد: این فرهنگ به دلیل اهمیتی که دارد بایستی بیشتر در جامعه ترویج یابد تا این انقلاب هر روز بیش از گذشته، استحکام یابد.
این مسئول افزود: اگر قرار است برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذاری در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام بشود باید همه دستگاه‌های اجرایی هماهنگ و هم‌سو باشند تا بتوانیم این برنامه‌ها را با بازخورد مطلوبی در سطح استان اجرا کنیم.
وی با اشاره به اینکه یادواره‌های شهدای مختلفی در سطح استان قزوین برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این یادواره‌ها باید با هماهنگی بنیاد اجرا شود تا از بروز برخی مشکلات جلوگیری شود.
این مسئول با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنرمندان شاهد و ایثارگر استان قزوین برای اولین بار در سطح کشور تشکیل شده است، ابراز کرد: این کانون ظرفیت‌های خوبی دارد که بایستی در جهت تبیین فرهنگ یاد شده در جامعه از آنها استفاده کنیم.
حقایق‌پور با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جمع‌آوری آثار شهدا و دیجیتالی کردن آنها اقدامات خوبی انجام داده است، اضافه کرد: تلاش داریم با بهره‌گیری راهکاریی، این آثار را بیشتر در دید عموم قرار بدهیم تا آحاد جامعه با سیره، رشادت و ایثارگری شهدا آشنا شوند.
وی دوازده عنوان از مسایل مطروحه در شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین را تشریح و مطالبی پیرامون اهمیت اجرای آنها بیان کرد.
گفتنی است: نحوه‌ی شناسایی طرح‌های ترویجی و اولویت‌های پژوهشی در سطح استان و ارایه به شورا، شیوه‌های هماهنگی و وحدت رویه در اجرای برنامه‌های مرتبط در دستگاه‌های اداری استان در جهت جلوگیری از موازی کاری و اتلاف هزینه‌ها بحث و تبادل نظر از موارد دوازده گانه مسایل مطروحه در شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین است.
همچنین راهکارهای بهره‌مندی مناسب از امکانات شبکه‌های اجتماعی به منظور اطلاع‌رسانی برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شورا، شیوه‌های تعامل با جامعه‌ی ایثارگر و بهره‌مندی از ایده‌ها و نظرات اجرایی آن و بررسی ضرورت و نحوه‌ی ارایه‌ی فراخوان جهت جمع‌آوری آثار شهدا و ایثارگران موجود در نزد عموم مردم از دیگر موارد مطروحه است.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار