مسئول بسیج جامعه پزشکی استان لرستان گفت: تیم پزشکی برای ارائه خدمات به کودکان کار منطقه فلک الدین خرم‌آباد اعزام و بیش از ۳۰۰ کودک کار ویزیت شد.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۸۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
سرهنگ نبی‌الله شمس بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان اظهار داشت: به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی و همکاری موسسه رها نسل خرم، تیم تخصصی امروز در دبیرستان فتح المبین منطقه فلک الدین خرم‌آباد مستقر شد.
وی افزود: در این اعزام سه متخصص، سه پزشک عمومی و دو دندان‌پزشک به همراه 40 نفر کادر پزشکی و پشتیبانی تیم را برای  ارائه خدمات رایگان همراهی کردند.
 مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان هدف این اعزام را حمایت از کودکان کار دانست و عنوان کرد: در این اعزام  حداقل 300 نفر از کودکان کار همراه با خانواده‌هایشان از  خدمات مستقیم این تیم بهره‌مند شدند.
وی بیان کرد: علاوه بر خدمات پزشکی، آموزش بهداشت دهان و دندان، دست و صوت و چگونگی جلوگیری از بیماری‌های واگیر توسط کارشناس این موسسه همراه با توزیع بسته‌های بهداشتی (مسواک، خمیردندان، صابون، شامپو) صورت گرفت و اهداء بسته‌های فرهنگی به کودکان کار  توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی از اقدامات رارئه شده در این اعزام بود.
 
شمس تصریح کرد: مراجعین که بنا به تشخیص پزشکان درمانگر نیاز به خدمات تخصصی‌تری داشتند با هماهنگی صورت گرفته به‌طور رایگان خدمات موردنظر را دریافت خواهند کرد.
مینا چدنی مدیرعامل  موسسه رها نسل خرم نیز اظهار داشت: این منطقه یکی از منطقه‌های شناسی شده در سطح شهر خرم‌آباد است که بیشترین کودکان کار در آن ساکن هستند.
 
وی افزود: هدف این موسسه  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از کودکان کار است که افراد شناسایی‌شده توسط کارشناسان این موسسه حمایت می‌شوند.
مدیرعامل  موسسه رها نسل خرم با عنوان کرد: فعالیت‌های این موسسه در قالب طرح ارتقاء سلامت است، خدمات ارائه‌شده توسط این موسسه تاکنون در محلات کم برخوردار شهری شامل کوی علی‌آباد، پاچنار، اسبستان، ماسور، بهرامی، فلک الدین و روستای پیرجداست که این خدمات شامل خدمات آموزشی، بهداشتی، محیط‌زیست و ورزشی در قالب کارگروه است.

ارسال نظرات