خبرهای داغ:

روزانه ۱۳۰ نفر در آمریکا قربانی مواد مخدر می‌شوند

افزایش مصرف مواد مخدر در میان شهروندان آمریکایی به حدی است که تعداد قربانیان آن به نزدیک ۱۳۰ نفر در روز رسیده است.
کد خبر: ۸۷۶۵۵۱۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، آمریکا در نظر دارد برای بحران مصرف بیش از حد مواد مخدر در این کشور که جان بسیاری را می گیرد، راه حلی پیدا کند.

 

کاخ سفید در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تقریبا هر روز 130 نفر در آمریکا بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست می دهند که بسیاری از آنها برای تهیه مخدر یا هروئین نسخه دارند. اکثریت این افراد می گویند این داروها را از خانواده یا دوستانشان می گیرند.

 

اما امروز روز ملی بازگرداندن داروهای تجویز شده در آمریکا است. در این روز افرادی که داروهای تاریخ مصرف گذشته یا داروهای غیرضروری در خانه دارند، می توانند آنها را در مکان هایی که در نظر گرفته شده است تحویل دهند.

 

در همین زمینه اداره سیاست ملی کنترل دارو در تلاش است با همکاری با نهادهای دیگر این برنامه را به صورت دائمی اجرا کند. سال گذشته نیز پس از درخواست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، ‌سازمان های خصوصی برای اجرای همیشگی این برنامه گام هایی برداشتند.

 

پایگاه اینترنتی کاخ سفید در ادامه نوشت: کنگره نیز برای حل این بحران باید بودجه بیشتری در نظر بگیرد. هر روزی که می گذرد و کنگره اقدامی در این زمینه انجام نمی دهد، فرصت برای نجات جان انسان ها از دست می رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها