خبرهای داغ:
فضای مسموم و جنون‌وار رقابت انتخاباتی آمریکا هنرمندان را دلمشغول کرده است؛ به نحوی که کارتونیستهای جهان تقابل هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ را شبیه دنیایی دیوا‌نه‌وار به تصویر می‌کشند.
کد خبر: ۸۷۶۵۵۵۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، فضای انتخاباتی آمریکا به نقطه اوج خود رسیده است. کارزار انتخاباتی و تهمتها و افشاگری‌هایی داغ داغ است، فارغ از اینکه کدامیک از آنها واقعیت دارد یا ندارد. در این بین هر نامزد انتخاباتی به واسطه رویدادهای حال و گذشته به واسطه خلق آثار گرافیکی و کارتونها سعی به کوچک کردن طرف مقابل خود دارد. هر یک از دو نامزد در میان رسانه‌های آمریکایی رفقایی دارند که در این مسیر به آنان کمک می‌کنند؛ اما در میان هستند گروهی که دل‌خوشی از هیچ یک از دو رقیب انتخابات 2016 ندارند. 

نمونه متأخر این فقدان رضایت را می‌توانید در اثری گرافیکی بیابید که در آن پیروزی هر یک از این رقبا را برابر با استفاده از دستمال کاغذی دانسته است. در تبلیغ دستمال کاغذی «Scotties» که با شعار این دستمال برای هر موضوعی است، اذعان دارد چه هیلاری پیروز شود و چه کلینتون، باید همچون زن در تصویر اشک بریزید و از دستمال کاغذی «Scotties» استفاده کنید.

اما این تنها یکی از آثاری است که خالقانش به اعتراض هنری من باب حضور این دو تن در انتخابات آمریکا خلق کرده‌اند. در تصویر زیر که توسط کارتونیستی به نام برانکو خلق شده و در سایت http://legalinsurrection.com منتشر شده است، هنرمند چهره اخموی دو نامزد انتخاباتی را با دو کلاه نقاب‌دار (Cap) به تصویر کشیده است. کلاه‌ها که به نوعی نماد پوششی آمریکایی به حساب می‌آیند به دو رنگ آبی و قرمز هستند که علاوه بر اینکه اشاره به حزب دو فرد دارد، دو رنگ اصلی پرچم آمریکا نیز به حساب می‌آیند. روی کلاه ترامپ نوشته شده است:«آمریکا را دوباره عظیم کن» و روی کلاه هیلاری آمده است:«چون من یک زنم و تو به من مدیونی». به دنبال هم آمدن این عبارت بار کنایی به تصویر و موقعیت اثر می‌دهد.

یا tiede که نام هنری Joachim Tiedemann هنرمند آلمانی است در میان چندین کارتونی که علیه کلینتون و ترامپ کشیده است، در یکی از آنها، این دو را در حال قدم زدن در یک باتلاق نشان می‌دهد. نکته مهم آن است که هر دو همزمان در باتلاق حضور دارند.

Jeff Darcy کاریکاتوریست سایت cleveland.com نیز در کارتونی ترامپ و کلینتون را در رختخواب و در ساعت 3 صبح نشان می‌دهد. ترامپ با لباس رسمی به کلینتون تماس گرفته و می‌گوید: «من جان بارون هستم که ساعت سه با توام. تماس بیدار باش. برنی کالیفرونیا رو می‌گیره، بازنده!»

http://beartoons.com نشانی سایتی است که عمده فعالیتش انتشار کارتون‌های کمیک است. خالق این آثار نیز شخصی با نام مستعار بیرمن (Bearman) اهل سینسیناتی است. او در یکی از آثار خود با عنوان «همه اینها چطور شروع شد» ترامپ را در حال هواداری از کلینتون به تصویر می‌کشد که در آن هیلاری به دونالد می‌گوید: «دونالد، سالیان سال تو واسه من دوست بزرگی بودی. من یه فکر دارم که چطور اصول اولیه جمهوری‌خواهی رو بپیچونی.»

 

John Darkow کارتونیست مجله Columbia Tribune در یکی از کارتونهایش با محوریت انتخابات آمریکا، ترامپ و کلینتون را در حالی در حین سوختن شلوار نشان می‌دهد که ترامپ فریاد می‌زند: «دروغگو، دروغگو‌، شلوارت آتیش گرفته». البته کلینتون که آتشش لباسش شعله کوچکتری دارد به او می‌گوید:«دونالد، شاید به لباس زیرهایی از جنس پنبه‌نسوز نیاز داشتی».

 

البته شما می‌توانید تصاویر بیشتری درباره این نزاع جنون‌وار قرن 21ام بیابید. جنونی که هنرمندان را شاید به برای خلق اثر هنری به وجد آورده است؛ ولی هراسشان از این تقابل دیوا‌نه‌وار در آثارشان مشهود است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها