خبرهای داغ:
کیاووش اسدی‌دوست گفت: اکران‌ مردمی جشنواره عمار را با حضور تعداد کمی مخاطب شروع کردیم ولی امروز در اکران‌های ما حدود 200-300 نفر حضور ثابت دارند و خودشان هم پیگیر اکران‌ها هستند.
کد خبر: ۸۷۶۵۵۶۵
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  کیاووش اسدی‌دوست، مسئول ستاد اکران مردمی جشنواره عمار شهرستان تالش استان گیلان، درباره نحوه آشنایی خود با این جشنواره گفت: از طریق تبلیغات در شهر و فضای مجازی از دوره چهارم با جشنواره عمار آشنا شدم و به عنوان اکران کننده در سایت آن ثبت‌نام کردم.

وی ادامه داد: از سال 92 که فیلم‌های جشنواره در تالش به دستم رسید، با دست‌اندرکاران دبیرخانه عمار هم ارتباط گرفتیم.

امروز بیش از 100 نفر اکران کننده داریم

اسدی‌دوست با بیان این‌که شهرستان تالش، حدود 10 شهر دارد، اظهار داشت: در آغاز حدود سه- چهار نفر اکران کننده در تالش داشتیم اما با استفاده از ظرفیت برخی از معلمان، فعالان پایگاه‌های بسیج و دوستان دیگر، در حال حاضر بیش از 100 اکران کننده داریم.

رابط اکران مردمی تالش تاکید کرد: امروز در اکران‌های ما حدود 200-300 نفر حضور دارندکه خودشان هم پیگیر اکران‌ها هستند.

اسدی‌دوست درباره تاثیرگذاری اکران‌های عمار گفت: به طور مثال، در اکران مساجد، افرادی که حضور داشتند حدود 10-15 نفر بودند ولی بعد از پخش فیلم‌ها، روزانه تعداد افراد به ویژه جوانانی که به مسجد می‌آیند، زیاد شده است چراکه با این کار، مسجد برای این افراد هم جلوه‌ای پیدا کرده و پاتوق معنوی آنها شده است.

مردم در خیابان پیگیر اکران فیلم‌های عمار هستند

این فعال فرهنگی بیان کرد: از پنجمین دوره جشنواره عمار، با استقبال بالای مردم مواجه شدیم و از طرف دیگر با توجه به نبود سینما در تالش فضایی ایجاد شده بود که مردم در مساجد، آمفی‌تئاترها و مکان‌های مختلفی که اکران‌ می‌کردیم، به صورت دسته جمعی حاضر می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: برای ششمین دوره جشنواره عمار هم فیلم‌ها را به خصوص درباره موضوعات مدافعان حرم و مقاومت اسلامی با محوریت وحدت و مشورت با عوامل دبیرخانه عمار، برای اهل سنت منطقه پخش کردیم که واقعا تاثیرگذار بود و استقبال خوبی کردند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: ابتدای فعالیتمان، مخاطب خاصی نداشتیم ولی در حال حاضر استقبال به حدی شده است که مردم در خیابان جلوی ما را می‌گیرند و درباره پخش فیلم‌های جدید عمار سوال می‌کنند.

خانواده‌های شهدا برای اکران‌ها کمک می‌کنند

اسدی‌دوست درباره نحوه تبلیغات جشنواره عمار و معرفی آن بیان کرد: نصب بنر در شهر، توزیع بروشور در مساجد، نماز جمعه‌ها، پخش تیزرهای جشنواره در نمازهای جماعت و فضای مجازی از جمله کارهایی بود که برای تبلیغات جشنواره می‌کردیم.

وی در همین باره افزود: برای تأمین هزینه‌ها برخلاف تصور برخی افراد، بودجه‌ای نداریم ولی خانواده‌های شهدا وقتی تلاش‌های بچه‌ها را می‌بینند که بدون دریافت هزینه‌ای برای مردم، فیلم اکران می‌کنند، خودشان به ستاد اکران شهرستان کمک می‌کنند.

این فعال فرهنگی با اشاره به بازتاب اکران‌های عمار در شهرستان تالش اظهار داشت: مسئولان مختلف، وقتی تاثیرگذاری اکران‌های عمار را در شهرستان دیدند، بدون نامه‌نگاری، خودشان پای کار آمدند که این نشان از اثرگذاری بالای فعالیت جشنواره عمار و آثار آن است.

اسدی‌دوست تاکید کرد: با توجه به این که هر سال، کیفیت آثار جشنواره بالا می‌رود، سطح درخواست‌های مردم هم بالاتر می‌رود. به طور مثال، امسال، مردم به دنبال فیلم‌هایی درباره مدافعان حرم بودند و آثاری که جشنواره عمار در این باره ارائه کرد، از طرف مردم با استقبال مواجه شد.

«علمک» و «زهرای بابا» بیشترین استقبال را داشت

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: فردی را سراغ داریم که چندان در فضای جشنواره عمار نبود ولی وقتی او را به یکی از اکران‌های بلیتی دعوت کردیم علی‌رغم اینکه در ابتدا تمایلی به ماندن نداشت، ولی بعد از اتمام اکران، مبلغ قابل توجهی به فیلم کمک کرد.

اسدی‌دوست عنوان کرد: «علمک» و «زهرای بابا» از جمله فیلم‌هایی بودند که با استقبال زیادی از طرف مخاطبان و مردم روبه‌رو شد. به طور مثال مستند کوتاه «زهرای بابا» را در غالب یادواره‌های شهدا در شهرستان پخش کردیم در حالی که خیلی کم پیش می‌آمد که عموم مردم از فیلمی رضایت داشته باشند.

وی در همین راستا توضیح داد: از طرف دیگر در ایامی مثل هفته دفاع مقدس، خود برگزار کنندگان مراسمات و مسئولان، پیگیر می‌شوند که برای آنها اکران فیلم داشته باشیم چرا که تاثیر پخش فیلم را بیشتر از سخنرانی می‌دانند.

این فعال فرهنگی درباره اکران‌های بلیتی تالش اظهار داشت: اکران‌های بلیتی جشنواره عمار را از فیلم «هنگامه» شروع کردیم  اما قبل از آن که این فیلم به دست من برسد، خود مردم با توجه به پخش تیزرهای فیلم و دیگر تبلیغات، درخواست اکران آن را داشتند.

واکنش مخاطبان اهل سنت پس از اکران فیلم «هنگامه»

اسدی‌دوست با بیان این‌که حضور مادر شهید در اکران «هنگامه»، شیرین‌ترین خاطره اکران‌هایم است، افزود: در اکران‌های بلیتی و میزان رضایت مردم از آثار، تاثیرگذاری اصلی با خود اثر است چرا که ما تنها با تبلیغات، مردم را دعوت به تماشای آثار می‌کنیم.

این فعال فرهنگی ادامه داد: بعد از پخش فیلم «هنگامه» در یکی از مساجد اهل سنت شهرستان، فردی که سنی بود، پیش من آمد و گلایه داشت چرا این قدر مدافعان حرم می‌گویید، ما هم آماده‌ایم از نوه پیامبر اکرم(ص)، حضرت زینب(س) دفاع کنیم که چنین فضایی با وحدت اهل تشیع و سنت ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: در اکران‌های بلیتی به جای آن که ابتدا از مردم، پول بلیت را بگیریم، به آنها می‌گوییم بعد از اتمام فیلم، در صورت رضایت از اثر، با تهیه بلیت به این آثار کمک کنید، به همین دلیل هم می‌بینیم که فردی بعد از پایان فیلم، 50 هزار تومان برای بلیت فیلم می‌پردازد.

آثار جشنواره عمار به مسلمانان جمهوری آذربایجان برسد

مسئول اکران مردمی عمار در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: یکی از دوستان می‌گفتند اگر همه مردم شهر درباره آثار جشنواره عمار اطلاع داشته باشند و بدانند که برای همه آنها فیلم برای اکران دارد، خود آنها به صحنه می‌آیند.

این فعال فرهنگی در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: با توجه به این که بخشی از مخاطبان ما در تالش، آذری‌زبان هستند و همچنین مسلمانان شیعه کشور جمهوری آذربایجان به شهر ما تردد می‌کنند، می‌توان فضایی فراهم کرد که آثار جششنواره عمار به دست آنها هم برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها