آیت الله مجتهد شبستری :

اربعین حسینی کنگره عظیم دشمن شکن جهان اسلام است

امام جمعه تبریز اجتماع عظیم اربعین حسنی را مانور عظیم اقتدار و عظمت مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام دانست و گفت: گردهمایی اربعین حسینی مسلمانان به عنوان یک کنگره عظیم حسینی و بی‌‌سابقه ترین اجتماع‌ جهانی است.
کد خبر: ۸۷۶۵۵۶۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان با بیان اینکه زیارت اربعین طبق روایات از نشانه های ایمان است، اظهار داشت: گردهمایی اربعین حسینی مسلمانان به عنوان یک کنگره عظیم حسینی و  بی‌‌سابقه ترین اجتماع‌ جهانی است.

وی اجتماع عظیم اربعین حسنی را مانور عظیم اقتدار و عظمت مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام دانست و گفت: نه تنها زائران اربعین حسینی شرکت کننده در این مراسم خدمت بزرگی را به اسلامی می کنند، بلکه خادمان این کنگره عظیم با خدمات رسانی به زائران نیز دین اسلام را یاری و همراهی می کنند.

امام جمعه تبریز از پیاده روی اربعین برای زیارت امام حسین(ع) با عنوان کنگره‌ عظیم و بزرگترین نمایش جهانی یاد کرد و ادامه داد: همه ساله در مراسم حج حدود 2 میلیون نفر شرکت می کنند، ولی بر اساس اعلام مسؤولان و متولیان امر در سال گذشته بیش از 24 میلیون نفر در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کردند.

وی با بیان اینکه لازم است انجام امور با همکاری مسؤولان همراه باشد، تصریح کرد: همدلی میان مسؤولان عامل هماهنگی و جلوگیری از موازی کاریها در این برنامه عظیم خواهد شد، از این رو برای جمع آوری نذورات مردم دیندار  لازم است شماره حسابی برای واریز نذورات نقدی طرح شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر برنامه ریزی دقیق برای ارائه خدمات بهتر، خاطرنشان کرد: افرادی که برای زوار امام حسین(ع) خدمت می کنند علاوه بر خدمت به زوار امام، در راستای نمایش وحدت شیعیان نیز تلاش می‌کنند که در نزد خداوند، اجر و ثواب زیادی دارد، خدمت به زوار حسینی یک افتخار است.

وی با بیان اینکه جا دارد رسانه ها در زیارت اربعین حسینی و برنامه ریزی های آن همکاری کنند، گفت: بحث حساب بانکی از تریبون نماز جمعه تبریز اعلام خواهد شد و انتظار داریم رسانه ها نیز در افزایش آگاهی و همچنین تشویق مردم به حضور و کمک به مراسم اربعین، سنگ تمام بگذارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار