رییس کانون مداحان چهارمحال وبختیاری خبرداد:

حضور مداحان اهلبیت در کربلا به مناسبت اربعین

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان چهارمحال وبختیاری از اعزام مداحان اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام به کربلا در اربعین حسینی به کربلا خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۵۷۳۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضاتوسلی درنشست مشترک کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی چهار محال و بختیاری گفت:همزمان با اربعین حسینی و تشرف میلیونها عاشق خامس آل عبا به نجف و کربلا جمعی از مداحان استان نیز عازم کربلا معلی می شوند.

وی به حضور میلیونی زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود:پیاده روی اربعین حسینی نشان از دلدادگی، عشق و علاقه قلبی به اهلبیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) دارد و موجب اشاعه فرهنگ حسینی در جهان می شود.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان گفت:حضورمیلیونها انسان عاشق اهلبیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) از سراسر دنیا در اربعین حسینی در نجف و کربلا و میزبانی شیعیان موجب عزت مسلمانان است.

توسلی ادامه داد:حضور گسترده شیعیان"پیر وجوان"،"زن ومرد"و"کودکان"در اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) مظلومیت و قیام حضرت امام حسین علیه السلام برای جهانیان بیشتر می شناساند.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان افزود:پیاده روی اربعین ومیزبانی مردم از زایرین،مانور بزرگ عظمت، اقتدار،ایثار و گذشت و مسلمانان درجهان است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از آثار و برکات قیام عاشورا دانست و افزود:مردم ایران اسلامی با الگوگیری از قیام عاشورا و اربعین حسینی،به رهبری حضرت امام خمینی(ره)قیام کردند و با برگزاری مراسم چهلم شهدای انقلاب در شهرهای مختلف رژیم ستم شاهی را سرنگون و انقلاب اسلامی به پیروزی رساندند.

رییس کانون مداحان وشاعران آیینی استان به لزوم استفاده حداکثری از فرصت بی بدیل حضور اقشارمختلف مردم در پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت:برای برگزاری مراسم دعا،مناجات،مداحی و نوحه خوانی در موکب های حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان در نجف و کربلا جمعی از مداحان چهارمحال وبختیاری ثبت نام کردند که عازم نجف و کربلا خواهند شد.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان به حضور مداحان و سخنرانان مطرح کشور در موکب حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان اشاره کرد و ادامه داد:بامسئولین هیأت رزمندگان اسلام کشور برای اعزام سخنران و مداح مطرح کشوری هماهنگ شد که در کنار علما و مداحان استان برای زایران عزیز استان و سایر میهمانان اجرای برنامه داشته باشند.

نماینده دعبل در استان به اعزام مداحان شهرستانها اشاره کرد و از مسئولین کانون مداحان خواست یکی از مداحان داوطلب را برای اعزام عتبات عالیات به استان معرفی کنند.

وی به دیدار مداحان وشاعران آیینی استان با ولی امر مسلمین جهان اشاره کرد و گفت:مسئولین کانون مداحان هر شهرستان طبق سهمیه ابلاغی برای تشرف مداحانی که تاکنون موفق به دیدارمقام معظم رهبری مدظله العالی نشدند اقدام نمایند.

توسلی به اهمیت آموزش مداحی اشاره کرد و افزود:ضمن برگزاری همایش ها،نشست ها ،کارگاه های آموزشی و کلاس های ماهیانه مجمع الذاکرین در استان،با اساتید مطرح کشوری برای آموزش از طریق فضای مجازی هماهنگ شده که برادران و خواهران مداح برای بهره مندی از آموزش در فضای مجازی می توانند به کانون مداحان وشاعران آیینی استان یا شهرستان مربوطه مراجعه و یا تماس تلفنی بگیرند.

وی به ثبت نام مداحان در سامانه طوبی اشاره کرد و گفت:این سامانه همچنان فعال می باشد و برادران و خواهران مداح می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار