مسئول بسیج علمی پژوهشی و فناوری مازندران: اگر به نخبه‌ها مجال بدهند که طرح‌هایشان جایگزین واردات شود حتی در برخی موارد محصولات و کالاها از وارداتی‌ها هم برتر بوده‌ است.
کد خبر: ۸۷۶۵۷۵۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران کمک‌های بلاعوض را تا 5 میلیون تومان عنوان کرد و یاد‌آور شد: اگر طرح بیشتر از این مقدار به هزینه نیاز داشته‌ باشد به تهران ارجاع داده می‌شود.

محمدهادی مؤذن اظهار کرد: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در سال 87 با هدف حمایت از نخبه‌ها و و مبتکران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این سازمان برای کمک به توسعه کشور تشکیل شده است، افزود: کمک‌های سازمان بسیج علمی به دسته مادی و معنوی تقسیم می‌شود.

مؤذن با اشاره به حمایت مادی سازمان بسیج علمی به نخبگان خاطر نشان کرد: کمک‌های بلاعوض برای عملی شدن ایده‌ها و نمونه طرح‌های مخترعان در زمره حمایت‌های مادی قرار دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های معنوی سازمان بسیج علمی از مخترعان بیان کرد: ارتباط با صنعت و بازار کار، پارک‌های علم و فنآوری برای تولید انبوه، مشاوره‌های حقوقی علمی، در اختیار گذاشتن امکانات در مراکز رشد، کمک به بازاریابی اختراعات، نامه‌نگاری در ادارات از حمایت‌هایی است که سازمان از نخبه‌ها دارد.

مؤذن با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال 30 نفر کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند، افزود: سازمان بسیج علمی، پژوهشی استان به حدود 80 نفر از مخترعان هم حمایت معنوی انجام داده است.

وی بزرگ‌ترین مشکل نخبه‌ها را عدم استفاده از طرح‌ها در بازار و صنایع و ادارات عنوان کرد و افزود: طرح‌های آماده شده مخترعان و نخبگان که می‌خواهد به صنعت متصل شود واردات و زیاد‌بودن دست در بازار نمی‌گذارد تا این کالا‌ها به منصه ظهور برسد.

مؤذن ادامه داد: اگر به نخبه‌ها مجال بدهند که طرح‌هایشان جایگزین واردات شود حتی در برخی موارد محصولات و کالاها از وارداتی‌ها هم برتر بوده‌ است.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری‌آوری مازندراناز شروع به کار مرکز رشد کشاورزی در بهمن ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: به طور مثال بتن‌های ضدگلوله و ضدانفجار، دستگاه فازیاب غیر‌تماسی هوشمند، پوشش‌های ریزورزها و قارچ‌کش‌های طبیعی از جمله دستاوردهایی است که در چند سال اخیر داشته‌ایم که از این موارد بسیار است.

مؤذن با اشاره به ارائه 107 طرح در نمایشگاه سه روزه توانمندی‌ها و دستاوردهای مبتکران و مخترعان بسیجیان در آذرماه سال گذشته عنوان کرد: امسال هم در هفته بسیج دستاوردهای مبتکران در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها