رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندگفت: در صدد هستیم رقابتی با با سایر شهرهای ایران در این زمینه شروع کنیم این رقابت بعنوان انتخاب پایتخت کتاب ایران است این رویداد هرساله از سوی سازمان ملل و..
کد خبر: ۸۷۶۵۷۵۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛صبح روزشنبه 95/08/01 با حضورکاظمی رئیس اداره آموزش و پرورش و رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وجمعی از فرهنگیان و اعضاء پروژه مهر دومین تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند و مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن کنفرانس آموزش و پرورش زرند به امضاء رسید .
در ابتدای این رویداد فرهنگی حسین کاظمی مدیر آموزش و پرورش زرند ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدعوین درجلسه انجام این تفاهم نامه را گامی مهم در راستای توسعه فرهنگی وبه منظور ايجاد و گسترش و همفكري و همكاريهاي آموزشي- پژوهشي في مابين آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان نمود : و امضای اینگونه تفاهم نامه ها را فراهم نمودن زمینه مطالعه در بین اقشار مختلف مردم و با عنایت به لزوم توسعه و اعتلای بیش از پیش در زمینه های مطالعاتی فرهنگی و آموزشی و با تأکید بر اصل مطالعه و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان، و فرهنگیان عزیز  دانست و ابراز امیدواری نمود این رویداد گامی مهم در انجام رسالت عظیم فرهنگی حامعه اسلامیمان باشد  .
در ادامه احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با اشاره به این موضوع شهرستان زرند کاندیدای  طرح رقابتی برای کسب پایتخت کتاب ایران است اظهار داشت این دومین تفاهم نامه ای است بین این دو نهاد فرهنگی به امضاء می رسد واین تفاهم نامه های مشترک تا کنون دستاوردهای مهمی را بهمراه داشته است . وی همچنین تصریح کرد : طی دو سال گذشته پنج تفاهم نامه مشترک با نهادها و سازمانهای مختلف به امضاء رسیده که بنجوی میتوان گفت تفاهم نامه ای که سال گذشته با آموزش و پرورش داشته ایم بسیار موفقیت آمیز بوده است .
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند اظهار نمود: در صدد هستیم رقابتی با با سایر شهرهای ایران در این زمینه شروع کنیم این رقابت بعنوان انتخاب پایتخت کتاب ایران است این رویداد هرساله از سوی سازمان ملل و یونسکو در همه کشورها برگزار می شود ودر طی آن هم  شهرهای مختلف برای کسب این عنوان به رقابت می پردازند روال کارهم این است آنها مجموعه برنامه ها و پیشنهادات خودشان رادر قالب طرح هایی ارائه  میدهند و آن را اجرائی میکنند وبعد براساس معیارهائی مورد ارزیابی قرار میگیرد .
 احمد رشیدی افزود : برنامه های ما هم نیز تنظیم شده دوتا رویکرد دارد یکی با رویکرد مشارکت همه مردم ، سازمانها و سازمانهای مردم نهاد ، دولتی و غیر دولتی و رویکرد دوم هم خلاقانه و نوع آورانه هست و سعی کردیم کارهای نوین و جدیدی انجام شود .
وی در خاتمه خاطر نشان کرد : در تلاش هستیم منابع طرح را هم تامین کنیم اما اگرحتی  انتخاب هم نشویم همین فعالیت هایی که انجام میشه خودبخود باعث میشه سرانه مطالعه در شهرما بویژه در حوزه آموزش و پروش در حد زیادی افزایش پیدا کند .
 
ارسال نظرات