گودرزی با اشاره به همت شناخت جریانات اصیل و غیر اصیل اظهار داشت: شناخت جریان های غیر انقلابی و تبیین شاخصه های انقلابی گری در کف دانشگاه و حرکت در مسیر جریان انقلابی از جمله وظایف دانشجویان بسیجی است.
کد خبر: ۸۷۶۵۷۷۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج  داوود گودرزی مسئول بسیج دانشجویی کشور در نشست تشکیلانی مسئولین و شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان اردبیل در اردوگاه انصارالحسین سرعین اظهار داشت: شناخت جریان های غیر انقلابی و تبیین شاخصه های انقلابیگری در کف دانشگاه  و حرکت در مسیر جریان انقلابی از جمله وظایف دانشجویان بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در ابتدای سخنان خود به تشریح اهداف و مأموریت های بسیج دانشجویی در برهه فعلی پرداخت و گفت: دانشجویان بسیجی باید با درک بیانات رهبر معظم انقلاب، در تحقق آرمان های انقلاب در جامعه تلاش کنند.
وی در ادامه سخنان خود به اهداف آمریکا در قضیه برجام اشاره کرد و گفت: هر انسان فهمیده ای با نگاه به نمودار پیشرفت ایران در 37 سال گذشته به راحتی می فهمد که ایرانی الهام گرفته از مکتب عاشورا ، هرگز تن به ذلت نمی دهد.

وی ایجاد شکاف در حاکمیت (شکاف بین نیروهای ارزشی و دولت ، شکاف بین نیروهای ارزشی و ملت) و تضعیف آینده ایران را از جمله اهداف آمریکا در قضیه برجام عنوان کرد و گفت: دشمنان اسلام  به خاطر رشد و پیشرفت  ایران اسلامی در همه ابعاد آن هم در اوج فشار، تحریم و تهدید همه جانبه حساس هستند و به خاطر اینکه جمهوری اسلامی ایران، امروز  به الگویی برای سایر کشورهای آزادی خواه تبدیل شده است، ناراحت هستند.

گودرزی با اشاره به اهمیت پیشرفت علمی کشور در  قدرت افزایی ایران اسلامی عنوان داشت : رشد علمی یکی از مؤلفه های قدرت هر کشوری محسوب می شود چراکه قدرت علمی موجب رشد صنعت کشور شده بطوریکه این عامل با تولید ثروت موجب قدرت افزایی ایران در موازنه های جهانی می شود.

وی در ادامه سخنان خود به آموزه های اسلام اشاره کرد و گفت: شیطان در هر زمان دور انسان می چرخد تا با لحظه ای غفلت وی، روزنه نفوذ در انسان پیدا کرده  و به وی ضربه وارد کند.

وی با اشاره به احادیث و روایات ائمه معصومین (ع) که فرمودند؛ گناه نکردن آسان تر از توبه کردن است، گفت: وقتی انسان اولین ضربه را از شیطان خورد و به دام گناه افتاد خلاصی از دستاویزهای شیطان سخت و دشوار می شود.

مسئول بسیج دانشجویی کشور به گفته امام راحل و  رهبری معظم انقلاب آمریکا را  بزرگ ترین شیطان زمان معرفی کرد و افزود: آمریکا در قضیه برجام می خواهد با دیپلماسی عمومی پیروز شود تا با رخنه در اعتقادات، فرهنگ و آداب و رسوم این آب و خاک و تغییر ذائقه های نسل جوان،  نظام  جمهوری اسلامی را بدون جنگ فیزیکی از داخل از بین ببرد.

وی  با تمجید و قدردانی از تدبیرهای رهبر معظم انقلاب در مواجه با حیله ها و فریب های دشمنان اسلام خاطر نشان کرد: اولین هدف آمریکا در قضیه برجام،  توسط تدابیر رهبر معظم انقلاب خنثی شد.
وی به هدف دوم استکبار به سردمداری آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: تضعیف قدرت ایران در منطقه و جهان هدف دوم آمریکا است که پروسه ای دراز مدت است و انشاءالله با تدابیر رهبر معظم انقلاب و همت مردم همیشه حاضر در صحنه خنثی خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی کشور پروژه نفوذ را قویترین سلاح دشمنان اسلام در برابر قدرت روز افزون ایران اسلامی عنوان کرد و گفت: اهداف استکبار جهانی جز با نفوذ در بدنه نظام ، حکومت و مردم محقق نخواهد شد و به همین خاطر با تمام توان خود به این موضوع وارد شده اند.

گودرزی اجرای پروژه های FATF  و ICP  را از جمله راه های نفوذ  دشمن در لایه های اقتصادی و سیاسی ایران عنوان کرد و گفت: امروز هژمونی قدرت آمریکا در حال فروپاشی است و این کشور مستکبر می خواهد با هر وسیله ای که شده با مقابله با قدرت ایران ، خود را در جهان احیا کند.

وی در ادامه سخنان خود  به مسائل روز منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: امروز کار به جایی رسیده است که  خود آمریکا در جریان های ضد بشری که در منطقه راه اندازی کرده به دام افتاده بطوریکه برای بیرون رفت از وضعیت موجود معترف به نیاز  و استفاده از قدرت و نقش آفرینی نظام جمهوری اسلامی ایران در حل معظلات بوجود آمده در منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تحقق اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق، اشتغال افرینی و ترویج ازدواج آسان را از  جمله مهمترین دغدغه های اصلی مسئولین کشور عنوان کرد و افزود: دانشجویان باید با روحیه مطالبه گری و گفتمان سازی در خصوص حل مشکلات کشور تلاش کنند.

گفتمان انقلابی گری در دانشگاه ها راه اندازی شود

مسئول بسیج دانشجویی کشور کار اصلی بسیج دانشجویی را ایجاد و تقویت گفتمان انقلاب در دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: دانشجویان بسیجی باید در تمام برنامه های خود، در فکر، بیان و عمل همواره گفتمان انقلاب را اولویت امور خود قرارداده و در جهت ترویج این گفتمان در جامعه تلاش کنند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جریان انقلابی و غیر انقلابی اشاره کرد و افزود: شناخت جریان های غیر انقلابی و تبیین شاخصه های انقلابی گری در کف دانشگاه  و حرکت در مسیر جریان انقلابی از جمله وظایف دانشجویان بسیجی است.

گودرزی مهمترین شرط انقلابی گری را داشتن تقوا عنوان کرد و افزود: دانشجویان بسیجی در تمام برنامه های خود باید اصول و ارزش های انقلابی را در اولویت قرار دهند تا علاوه بر موفقیت در انجام وظایفه محوله،  دشمن را نیز در رسیدن به اهداف خود مأیوس کنند.

وی در ادامه سخنان خود بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد کبیر و جهاد روشنگری را یادآور شد و افزود: جهاد روشنگری تنها با حرف زدن و تکرار واقعیت ها و آن هم با ابزار های مختلف محقق می شود.

گودرزی ابزار های موجود در فضای مجازی؛ سایت ها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی را در کنار نشریات و بُردهای دانشجویی را بعنوان ابزار و امکانات جهاد روشنگری عنوان کرد و گفت: همه باید در تحقق جهاد روشنگری کوشش کنند تا مردم با درک واقعیات گرفتار دام جریان غیر انقلابی نشوند.

وی افزود: دانشجویان با ورود به صحنه جهاد روشنگری و الهام گرفتن از بیانات رهبر معظم انقلاب می توانند به مجاهدان انقلابی تبدیل شده و با حرکت در این مسیر و حفاظت و صیانت از ارزش های انقلاب و دفاع مقدس راه شهدا را ادامه دهند.

دانشجویان بسیجی مدافعان اصل و ریشه انقلاب هستند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در پایان سخنان خود با بیان اینکه امروز بار انقلاب بر دوش جوانان انقلابی است، تقویت روحیه مطالبه گری جدی را از وظایف بسیج دانشجویی در دانشگاهها عنوان کرد و گفت: دانشجویان بسیجی با بالا بردن پرچم انقلابی گری در جامعه علاوه بر کمک به رفع معظلات اجتماعی در مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز نقش آفرینی کنند تا علاوه بر نقش برآب کردن توطئه های دشمنان اسلام، سایر افرادی را که در بند کید دشمنان گرفتار شدند به صحنه حفاظت  و صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی ایران  برگردانند.


ارسال نظرات