فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: عدم توجه به "امر به معروف و نهی از منکر" ناهنجاری‌های اجتماعی در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۶۵۷۸۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، به ضرورت و اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌های اجتماعی بازتاب عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر است.

وی، تصریح کرد: «امر به معروف» و «نهی از منکر» دو فریضه بزرگ و دو فرع از فروع ده‌گانه دین مبین اسلام محسوب می‌شوند.

وی، اظهار کرد: تمام کارهای نیک و حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر، چون قطره ای در مقابل دریای پهناور می باشد.

سردار ترابی، ادامه داد: در جامعه کنونی با پیشرفت امکانات ارتباطی از قبیل اینترنت، رسانه های صوتی و تصویری و... هر روز فرهنگ اسلامی بیشتر در معرض تهاجم فرهنگی قرار گرفته است و عدم آمادگی کافی در جوانان برای مقابله با این هجمه های فرهنگی، آسیب پذیری ایشان را بالا برده است. بدین منظور با ورود جوانان به عرصه های جدید می بایستی به امر به معروف نگرشی کاربردی تر صورت گیرد.

 فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، افزود: امروز که غرب با ترویج انواع مدها و پوشش ها و گویش ها سعی در ترویج و توسعه بی دینی و اباحی گری دارد، امر به معروف می تواند ابزاری کارآمد در مقابله با آن باشد.

وی، پرداختن به مسأله مهم امر به معروف و نهی از منکر را امری مهم در جهت تقویت باورهای معنوی و اعتقادی مردم دانست و گفت: احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر اساس تحول در نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان، کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مقدس است که امت اسلامی برای رسیدن به سعادت باید به‌عنوان یک تکلیف شرعی و دینی به آن عمل کنند.

 

 

 

 

ارسال نظرات