خبرهای داغ:
به مناسبت دهه دوم محرم و شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) مراسم عزاداری در نمازخانه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۵۸۳۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به مناسبت دهه دوم ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) مراسم عزاداری با حضور کارکنان ناحیه امام حسن مجتبی(ع) و بسیجیان حوزه های مقاومت تابعه در نمازخانه ناحیه برگزار شد.

حجت الاسلام سید عباس قدیمی نژاد سخنران این مراسم به مناقب و فضایل حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش اشاره کرد و افزود: اولین وظیفه ما نسبت عاشوراء، تحریف زدایی از آن است.

وی اظهار کرد: خود عاشوراء تحریف زدایی از دین خدا کرده و الان بار مسئولیت ما دو برابر سنگین شده است. یعنی ما علاوه بر اینکه باید عاشوراء را توضیح بدهیم باید از آن نیز تحریف زدایی کنیم.

وی ادامه داد: نکته دوم اینکه امام حسین(ع) جهان را بر دوبخش تقسیم کردند و آن شامل ظالم و مظلوم می شود. و نکته سوم در قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) جذب حداکثری بود که حضرت در بیان و کردار خویش بارها بر این موضوع تاکید و پافشاری می کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک برادر بسیجی، پاسدار و یا یک روحانی جذب حداکثری و دفع حداقلی نداشته باشد، کار او دقیقا برعکس حرکت امام حسین(ع) است یعنی این شخص با فعل خود مردم را از حضرت متنفر می کند.

وی افزود: وظیفه دیگر ما در برابر عاشوراء، آموزش ضمنی معارف دینی و اعتقادی لابلای روضه، نوحه و خطابه است و کسانی که متولی این امور هستند باید به این ظرفیت نگاه و برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند.

در پایان این مراسم مداح اهل بیت(ع) مرتضی غفاری به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداخت.
ارسال نظرات