خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: از آن‌جایی‌که ورزشکاران ما وابسته به امیرالمؤمنین (ع)، امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) هستند، بالاترین نمره جوانمردی و ایثار را دارند.
کد خبر: ۸۷۶۵۸۶۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در دیدار کارکنان ورزش و جوانان و جمعی از ورزشکاران استان قزوین که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش برگزار شد، اظهار کرد: در سایر نقاط جهان ورزش برای ورزش است و انسان در خدمت ورزش، اما در نگاه دینی، ورزش وسیله و ابزاری در خدمت انسان است.

وی ادامه داد: در نگاه دینی ورزشکار قوت جسمانی را زمانی مطلوب می‌داند که منجر به قوت روحانی و معنوی شود و قوت جسمانی در خدمت تقویت قوه روحانی قرار گیرد.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: وقتی همراهان اباعبدالله‌الحسین (ع) را در کربلا می‌بینیم، هم صاحب قوت جسمانی و هم قوت روحانی بوده‌اند که در نهایت منجر به تقویت اراده آن‌ها شد و ضروری است این مهم مورد توجه ورزشکاران جامعه ما قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اگر با راهکارهایی که دین در پیش روی ما گذاشته به حوزه‌های مختلفی نظیر ورزش و علم وارد شویم، از همه کشورها پیش خواهیم افتاد که نمونه آن را در پیشرفت‌های علمی مشاهده می‌کنیم.

وی تأکید کرد: اگر از همه سرمایه‌های معنوی استفاده کنیم، در همه زمینه‌ها مانند رشد سیزده برابر ما نسبت به متوسط رشد علمی جهان، به پیشرفت دست پیدا خواهیم کرد.

جچت الاسلام عابدینی گفت: اگر نیرو و قوت ورزشکار مورد تأیید خداوند قرار گیرد، برکت آن در اراده، جسم و جان او بروز و ظهور می‌یابد و این امر می‌تواند ما را در عرصه‌های جهانی موفق و سربلند کند.

امام‌جمعه قزوین توجه به ورزش را یکی از راه‌کارهای حل معضلات اجتماعی و اقتصادی دانست و ادامه داد: مشکلات اعتیاد، فقر، بداخلاقی‌های رفتاری، سرقت، اختلاس و رشوه که همه به‌عنوان ناجوانمردی شناخته می‌شوند، با توسعه ورزش و تکیه به ورزشکاران برطرف خواهند شد.

وی با بیان این‌که ورزشکاران ما از قدیم به جوانمردی معروف بوده‌اند، اظهار کرد: از آن‌جایی‌که ورزشکاران ما وابسته به امیرالمؤمنین (ع)، امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) هستند، همواره روح جوانمردی مورد توجه آن‌ها بوده و به این امر زبانزد هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به جوانمردی‌های پهلوانانی چون تختی و پوریای ولی، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که جوانمردی و ارزش‌های انسانی همواره مورد توجه مردم ما بوده و توجه به روح جوانمردی بیش از پیروزی در عرصه‌های ورزشی برای ما ارزش محسوب می‌شود

وی در پایان تأکید کرد: ورزشکاران ما بالاترین نمره مردانگی، شرف، عزت، گذشت و ایثار را دارند.

در ابتدای این دیدار آقای محمد مشهدی‌آقایی، مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین هم گزارشی از برنامه‌های هفته ورزش و جوانان ارائه کرد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها