خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری برای ایجاد 264 کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در استان به متقاضیان تسهیلات پرداخت شد.
کد خبر: ۸۷۶۵۹۴۹
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای ایجاد کارگاه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از مرداد ماه سال جاری آغاز شده است گفت: در این مدت متقاضیان 100 کارگاه اقتصاد مقاومتی 947 میلیون تومان و 164 متقاضی صنایع تبدیلی 2 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی به شروع به کار قطب صنایع تبدیلی زرشک در استان اشاره کرد و افزود: در این قطب که شامل شهرستان های درمیان، بیرجند، قاینات و زیرکوه است پرداخت تسهیلات برای خرید دستگاه های زرشک پاک کنی و ایجاد سالن های زرشک خشک کنی بهداشتی به متقاضیان در دستور کار قرار گرفته است.

زهرایی با اشاره به برگزاری جلسه هایی با اداره کل میراث فرهنگی برای راه اندازی قطب صنایع دستی افزود: شهرستان های بیرجند، سرایان، فردوس و سربیشه جزو این قطب است که پرداخت تسهیلات به متقاضیان در این بخش شروع شده اما در حال انعقاد تفام نامه هایی برای تسهیل در بازار فروش و... با میراث فرهنگی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: درحال شناسایی دو قطب صنایع تبدیلی گوهر تراشی و اسانس گیری گیاهان دارویی در استان هستیم تا نقاطی را که توجیه اقتصادی دارد شناسایی کرده و عملیات اجرایی دراین قطب ها را هم شروع کنیم.

مسئول بسیج سازندگی استان به شروع ساخت کارگاه های اقتصاد مقاومتی دراستان از سال 92 اشاره کرد و گفت: در این مدت هزار و 760 کارگاه و واحد تولید صنایع تبدیلی در روستاهای خراسان جنوبی برای محرومیت زدایی ، ایجاد اشتغال و ماندگاری روستاییان با پرداخت 17 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات ایجاد شده است.

وی افزود: درسال جاری هم ایجاد هزار کارگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در استان مدنظر است که تاکنون 260 واحد آن تسهیلات لازم را برای شروع به کار دریافت کرده اند.

زهرایی ادامه داد: همچنین از سال 92 تا کنون 3هزار و600 نفر در زمینه های مختلف آموزش های تخصصی را برای ایجاد کارگاه های مختلف فرا گرفته اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها