فرمانده سپاه قائمشهر در آستانه اجرای رزمایش الی بیت المقدس:

اجرای رزمایش الی بیت المقدس نمایش بخشی از توانمندی نیروهای بسیج است

یعقوبی با بیان اینکه این گردان‌ها شامل پنج گردان دفاع از کوی و برزن،دو گردان ناآرامی و اغتشاشات، دو گردان امداد و نجات هستند اظهار کرد: از یک‌سو شهرستان در حالت بمباران شدید قرار می‌گیرد و از سوی دیگر بحث زلزله و امداد‌رسانی تمرین می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۵۹۸۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده بسیج ناحیه قائم‌شهر تصریح کرد: این رزمایش 36 ساعته در روزهای 13 و 14 آبان‌ماه سال‌جاری و با حضور هشت گردان بیت‌المقدس و یک گردان کوثر، برگزار می‌شود.

سرهنگ ابراهیم یعقوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مقابله با استکبار، بازدارندگی اهداف دشمن و افزایش اقتدار از مهمترین اهداف برگزاری هر رزمایشی محسوب می‌شود، اظهار کرد: برای تحقق اهداف بسیج رزمایش شهرستانی الی‌بیت‌المقدس با عنوان مدافعان حرم برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف برگزاری همایش، توسعه پایدار است تا به دشمن نشان دهیم بر ایده و عقیده‌مان که همانا دفاع از خاک کشور است استوار و پایدار خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه این گردان‌ها شامل پنج گردان دفاع از کوی و برزن،دو گردان ناآرامی و اغتشاشات، دو گردان امداد و نجات هستند که هم‌زمان به انجام مأموریت‌های محول شده می‌پردازند، اظهار کرد: از یک‌سو شهرستان در حالت بمباران شدید قرار می‌گیرد و از سوی دیگر بحث زلزله و امداد‌رسانی تمرین می‌شود.

یعقوبی ادامه داد: در این رزمایش روش‌های جنگ نرم و جنگ شهری، اطفای حریق، رزم شبانه، پیاده‌روی‌های تاکتیکی، کلاس‌های عقیدتی و آموزش‌های امنیتی به نمایش در می‌آید.

وی با بیان اینکه در بحث دفاع نخستین ضربه را می‌زند برنده نیست، تصریح کرد: کسی برنده است که آخرین ضربه را تحمل می‌کند و او پیروز میدان است.

فرمانده بسیج ناحیه قائم‌شهر به درگیری‌ها و جنگ در کشورهای اطراف اشاره کرد و گفت: امنیتی که ما در کشور داریم به دلیل اقتدار نظام در منطقه و برگزاری رزمایش‌ها است.

یعقوبی خواستار مشارکت تمام دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌هایی مرتبط شد و افزود: از رؤسای ادارات انتظار داریم تا در بحث سنگربندی مناطق حساس بهتر از سال گذشته عمل کنند تا نشان‌دهنده جنگ جدی باشد.

وی با بیان اینکه حضور مسؤولان و افراد شرکت‌کننده در رزمایش در صبحگاه اقتدار که صبح روز جمعه برگزار می‌شود، الزامی است، گفت: بعد از انجام صبحگاه، گردان‌ها تقسیم شده و هرکدام به محل مأموریت خود اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها