مدیر شهرسازی هرمزگان:

زندان مرکزی بندرعباس به چوچ منتقل می‌شود

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان از مکان‌یابی سایت جدید زندان بندرعباس در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۶۰۹۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت مصوبه انتقال زندان بندرعباس به خارج از شهر بیان داشت: نظر به لزوم خروج زندانها از محدوده و حریم شهرهای استان، مکان پیشنهادی زندان بندرعباس به مساحت ۴۹ هکتار واقع در منطقه چوچ شهرستان بندرعباس در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان مطرح و به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه زندان فعلی بندرعباس قدمتی بالغ بر ۴۰ سال داشته که نیازمند تعمیرات اساسی است، افزود: این جابجایی در راستای قانون انتقال زندان ها و مراکز اقدامات تامینی و تربیتی موجود به خارج از شهرها مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۱۳۸۰ صورت می گیرد.

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی هرمزگان اذعان داشت: در زندان جدید که طرح آن به تائید کمیته سیما و منظر شهری خواهد رسید، مکان ها و فضاهایی همچون کارگاه های تخصصی و کلاس های آموزشی جهت اشتغال زندانیان و بازگشت آنها به جامعه ایجاد خواهد شد.

گورانی اظهار امیدواری کرد که این زمین پس از تصویب نهایی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مراحل واگذاری آن انجام شود تا مقدمات ساخت آن بر اساس الگوهای معماری بومی با رعایت نکات امنیتی صورت پذیرد.
ارسال نظرات