استاندار اردبیل در نشست خبری:

سرمایه گذاری مشترک اردبیل و باکو / راه اندازی مجدد بازارچه مرزی بیله سوار

در خصوص راه اندازی مجدد بازارچه مشترک مرزی ایران و آذربایحان اعلام امادگی کردیم و سعی براین داریم که این بازارچه مرزی را دوباره راه اندازی کنیم.
کد خبر: ۸۷۶۶۱۴۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

به گزارش خیرگزاری بسیج از اردبیل، استاندار اردبیل در نشست خبری صبح امروز که با حضور اصحاب رسانه در سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد گفت : اهدف اصلی سفر به روسیه ، داغستان و جمهوری آذربایجان توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک بوده است

دکتر مجید خدابخش در این نشست اظهار کرد: تمامی دیدار ها در این سفر برای تسهیل در روند فعالیت بخش خصوصی و همکاری اقتصادی بوده است که اردبیل در جهت دعوت سرمایه گذار در دو حوزه تروریسم و کشاورزی آمادگی خود را اعلام کرده و قرار است در هفته اینده اکیپی از سرمایه گذاران و مسیولان جمهوری آذربایجان برای دیدن فرصت های سرمایه گذاری به استان اردبیل سفر داشته باشند.

وی گفت : استان اردبیل با کشور جمهوری آذربایجان 370 کیلومتر موز مشترک دارد که علاوه براین مرز مشترک با این کشور دارای دین و فرهنگ و زبان مشترک هم هستیم و این یکی از بهترین ظریفت هاست که باید از این فرصت تاریخی استفاده کنیم.

استاندار اردبیل افزود: در خصوص راه اندازی مجدد بازارچه مشترک مرزی ایران و آذربایحان اعلام امادگی کردیم و سعی براین داریم که این بازارچه مرزی را دوباره راه اندازی کنیم.

خدابخش اضافه کرد : مرکز تجاری شمالغرب کشور برای ایجاد نمایشگاه دایمی به همت اتاق بازرگانی اردبیل در کشور روسبه و شهر باکو افتتاح شد و واحدهای تولیدی مخصولات خود را به منظور صادرات می توانند در این مراکز عرضه کنند.

وی گفت : مشکل بیکاری استان با جذب فرصت های سرمایه گذاری اقتصادی قابل حل است و ما باید بین پروژه های عمرانی و اقتصادی اولویت را به پروژه های اقاصادی دهیم چرا که پروژه های اقتصادی هم اشتغال زایی می کند و هم در پی آن می توانیم پروژه های عمرانی راهم انجام دهیم.

استاندار اردبیل بازار مسکو به عنوان یک فرصت مناسب عنوان کرد و گفت ; مسکو بیش از پنچاه میلیارد دلار واردات موادغذایی دارد که می توانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و در جهت تامین مواد غدایی بازار مسکو اقدامات لازم را انجام دهیم.

خبرنگار: عزیزی
ارسال نظرات
آخرین اخبار