نهاوندیان

اقتصاد مقاومتی با ادبیات اقتصادی محقق می شود/خصومت های سیاسی را به اقتصاد تعمیم ندهیم

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای اینکه در تحقق سیاست های اقتصادی موفق باشیم باید از ادبیات اقتصادی استفاده کنیم نه اینکه فضای سیاسی را بر اقتصاد تحمیل کنیم.
کد خبر: ۸۷۶۶۱۵۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷
محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسه توسعه سرمایه گذاری استان مرکزی گفت:جلسه توسعه سرمایه گذاری با حضور رئیس جمهور در سایر استان های کشور برگزار شده است.از آنجایی که استان مرکزی استان صنعتی کشور است انتظار می رود رفع مشکلات واحد های صنعتی شتاب بیشتری را به اقتصاد کشور بدهد.

نهاوندیان اظهار کرد استان مرکزی گام های نخست توسعه را در سالهای قبل به خوبی برداشته است،از این رو کمک به این زیر ساخت ها می تواند برای استان و کشور سودمند باشد.

وی ادامه داد: بهره گیری از گفتمان و ادبیات اجتماعی جوامع دیگر می تواند در پیشبرد اهداف اجتماعی و اقتصادی جامعه موثر باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد:با توجه به اینکه در جامعه دیدگاه نخبگان، سیاستمداران و اقشار مختلف مردم موجب تحقق رشد اقتصادی امی شود، توقع می رود برای تحقق این مهم این اقشار همدیگر را کمک کنند و در صورتی که همکاری لازم در این صورت انجام نشود نتیجه لازم محقق نخواهد شد.

وی به سخنان رئیس جمهور در بین مردم استان مرکزی اشاره کرد و افزود: همانطور که رئیس جمهور در بین مردم اشاره کردند برای تحقق اهداف باید از کلمات امید بخش در جامعه بیشتر استفاده شود تا مردم با روحیه بیشتری به فعالیت های خود بپردازند.

نهاوندیان با بیان اینکه برای دستیابی به موفقیت باید فعالان اقتصادی در کنار هم برای تحقق این مهم کمک کنند افزود: لازم است بانک ها هم همکاری لازم در اهدای تسهیلات برای احیای صنایع را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در این راستا بانک ها باید در پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی با یکدیگر رقابت کنند تا اقتصاد کشور در آینده شرایط بهتری داشته باشد.

نهاوندیان به سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:اقتصاد مقاومتی یعنی حرکت مستمر اقتصاد در مسیری که درجه آسیب پذیری در آن کم و تار و پود اقتصاد در هم تنیده باشد.

وی ادامه داد: در فضای اقتصادی تقابل نداریم بلکه رقابت برای رشد و انسجام بهتر کارها باید انجام شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برای اینکه در تحقق سیاست های اقتصادی موفق باشیم باید از ادبیات اقتصادی استفاده کنیم نه اینکه فضای سیاسی را بر اقتصاد تحمیل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار