خبرهای داغ:
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در ایران مأموران نیروی انتظامی خود را فرمانبردار مقام معظم رهبری می‌دانند که نایب امام معصوم(ع)است و این افتخار بزرگی برای قوای مسلح کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۶۲۳۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار فرمانده ناجا ،‌ اظهار کرد: خدای متعال را شاکریم که ما را در زمانی خلق کرد که انقلاب اسلامی در همین عصر برقرار شد، انقلابی که در راس آن نایب امام زمان(عج) است و وظیفه همه ماست که هر چه بیشتر قدردان این انقلاب بوده و آنچه که از دست مان بر می‌آید به عنوان شکر انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در همه کشورهای متمدن نخستین وظیفه حاکمان حفظ امنیت است گفت: امنیت از این حیث اهمیت دارد که بی توجهی به آن موجب ضایع شدن حقوق همه مردم می‌شود.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: امنیت در کشور ما با سایر کشورها متفاوت است از این رو که امنیت در کشور ما تنها امنیت فیزیکی و مادی نیست بلکه اخلاقی است و سایر رشته‌های امنیت که در اسلام متبلور است را در بر می‌گیرد و این موجب شده تا کار پلیس کشور ما چندین برابر پلیس‌های جهان باشد.

وی افزود:مسؤولان نیروی انتظامی دغدغه مسائل اخلاقی و اجتماعی دارند و این تفاوت پلیس جمهوری اسلامی ایران نسبت به پلیس سایر کشورهاست.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: در سایر کشورها، پلیس در قانونی که سیال و قابل تغییر است، نیروی رئیس جمهور و یا وزیر کشور محسوب می‌شود اما در ایران مأموران نیروی انتظامی خود را فرمانبردار مقام معظم رهبری می‌دانند که نایب امام معصوم(ع)است و این افتخار بزرگی برای قوای مسلح کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: البته این وظیفه سنگینی است که پلیس بر دوش می‌کشد اما از این انرژی مثبت، هیچ گاه احساس ضعف نمی‌کند و ما این مقام را تبریک و به شما غبطه می‌خوریم که از آن محروم هستیم.

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: مسؤولان ناجا، پاک‌ترین انسان‌ها هستند و باید بدانند فرمانده ما فرمانده کل قواست و باید از او تبعیت کنیم که اگر راضی نباشند هیچ اعتباری نداریم.

وی ادامه داد: از نعمت‌های بزرگ خدا این است که بعد از تشکیل دولت اسلامی نیروی انتظامی با آموزه‌های دینی آشنا شده و رهبر معظم انقلاب از ابتدای تشکیل این نهاد، همیشه سعی و کوشش داشتند تا این نیرو در سایه ارزش‌های اسلامی برای ایجاد نظم و امنیت مادی و معنوی تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه گفت: بحمدالله تا جایی که اطلاع دارم بسیار افراد شایسته، برجسته، دلسوز و وظیفه شناس در نیروی انتظامی به کار گمارده شده‌اند و برای یکایک آنها باید خدا را شکر کرد که اگر نبودند مانند کشورهای همسایه همانند عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، بحرین و یمن مشخص نبود چه اتفاقی می‌افتاد.

وی افزود: در کشور اسلامی که در راس آن نایب امام زمان(عج)حاکم است نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان بخشی از کارگزاران در موقعیتی سخت قرار دارد.
ارسال نظرات