خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان گفت: اختلاف همواره سبب سستی و نفوذ می‌شود و دشمنان از اول سعی در ایجاد اختلاف در بین مسلمانان داشته‌اند و با به‌جان هم انداختن مسلمانان برای خود حاشیه امنی ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۶۶۲۳۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
عزت را نباید در سازش با غرب و کفار جستجو کرد/با دشمنان با صراحت و هوشیارانه برخورد شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت حفظ عزت اسلام و مسلمین اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرآن و فرهنگ اهل‌بیت(ع) به آن تأکید شده حفظ عزت اسلام و مسلمانان است و به این منظور اصولی منظور شده است.

وی ایمان را نخستین گام در رسیدن به عزت دانست و افزود: در قرآن 750 آیه مربوط به ایمان به خداست که نشان می‌دهد این عالم نظام‌مند و بانظم است و کسانی که ایمان به خدا دارند، هیچ‌گاه ذلیل و ضعیف نخواهند شد.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: وحدت و اتحاد دومین اصل برای رسیدن به تأمین و حفظ عزت است، اختلاف همواره سبب سستی و نفوذ می‌شود و دشمنان از اول سعی در ایجاد اختلاف در بین مسلمانان داشته‌اند و با به‌جان هم انداختن مسلمانان برای خود حاشیه امنی ایجاد کرده‌اند. در این زمینه باید بیداری و هوشیاری لازم را داشت چراکه دشمنان ایجاد این اختلاف را بهترین کار در بین مسلمانان می‌دانند.

استاد برجسته حوزه علمیه داشتن نظام مقتدر را از دیگر اصول عزت برشمرد و گفت: بعد از تثبیت اسلام، پیامبر اکرم(ص) برای همه سلاطین نامه نوشت که باید به اسلام بگروید و مجاهدین اسلام توانستند از شرق تا غرب را به‌دست آورند.

وی ولایی‌بودن نظام جمهوری اسلامی را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: سه اصل اسلام، ولایت‌فقیه و مردم باعث پیروزی انقلاب در ایران شد چراکه اسلام، نظام شاهنشاهی، کاخ‌نشینی و در سختی بودن مردم را قبول ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: با وجود زندگی پیامبر، حضرت علی(ع) و اهل‌بیت(ع) در بین مردم، کاخ‌نشینی معنا ندارد، رژیم پهلوی اسلام داشتند ولی اسلام سلطنتی که استبداد ستیز و ظلم‌ستیز نبود.

وی بابیان اینکه در زمان شاه مردم قدرت نداشتند و زیر چکمه‌های استکبار بودند، اضافه کرد: امام خمینی(ره) بارها تأکید بر قدردان بودن مردم، زاغه‌نشینان و کوخ‌نشینان و حفظ مردم در صحنه‌ها داشتند.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: حفاظت از ولایت‌فقیه وظیفه عمومی است و الحمدالله مردم دلشان درگیر محبت ولی‌فقیه است و در کشور ما میلیون‌ها انسان عاشق شهادت داریم که ثمره آن امنیتی است که در هیچ کجای دنیا نیست.

وی عدم انفعالی برخورد کردن با دشمنان را از دیگر اصول عزت دانست و افزود: با دشمنان باید با صراحت و هوشیارانه برخورد شود و کسانی که در مقابل غرب و کفار ضعف نشان می‌دهند و دم از سازش می‌زنند باید پرسید آیا در سازش به دنبال عزت هستید؟
ارسال نظرات
پر بیننده ها