خبرهای داغ:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اثری از عملی شدن برجام و برچیده شدن تحریم ها دیده نمی شود/درب فردو در نتیجه برجام گل گرفته شد

محمد حسین صفار هرندی در همایش وعده های کاغذی گفت: بررسی آثار برجام نه از این باب که یقه کسانی را بگیریم که منافع ملت را فروخته باشند بلکه از باب پیشگیری از مخاطره ای است که به این اسم که برجام عملی شود باید اعتماد دیگری را ایجاد کنید.
کد خبر: ۸۷۶۶۲۶۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از دانا محمد حسین صفار هرندی در همایش وعده های کاغذی در دانشگاه آزاد اسلامی واجد زنجان اظهار داشت: مقدمه برجام بحث ها و کشمکش هایی بود که در مجمموع ارزشمند بوده و تمرین سیاست ورزی در خصوص مسائل کشور و جهان بود.

وی با بیان اینکه برجام منتقدان و مدافعانی داشت، افزود: ما هم به سهم خود از افرادی که زحمت کشیده و خط گفت و گو را پیگیری کرده و برای استیفای حقوق ملت و تحقق منویات مقام معظم رهبری و مردم تلاش کردند، سپاسگزاریم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مسئولان کشور نیز خودشان می دانند که آرمان ها و ایده آل هایی که در خصوص برجام مطرح کردند،محقق نشده است، افزود: مسئولان نیز از آنچه پیش آمد، مطلق راضی نبودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه رسانه های رقیب و رسانه های دشمن نیز معتقد هستند که توقعات مردم از برجام محقق نشده است، خاطرنشان کرد: اگر چه مردم هنوز دل نکنده و امیدوار هستند که برجام نتایجی را داشته باشد.

*آثار برجام در زندگی مردم دیده نمی شود

وی گفت: برجام از نظر معادلات جهانی و خبری تاثیرگذار بوده است و خود آنها می گویند که مردم طرفی نبسته اند اما منتظر روزهایی هستند که آثار برجام در زندگی آنها مستقیما آشکار شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه قرار بوده است که روز نخست امضای توافق بنا بر اظهار نظر مسئولان نتایج برجام در زندگی مردم دیده شود، یادآور شد: از نظر برخی ها نیز قرار بود با اجرایی شدن برجام آثار آن دیده شود.

وی با بیان اینکه هنوز لغو تحریم ها نیز به خوبی صورت نگرفته است، تصریح کرد: آثار برجام در زندگی مردم دیده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان نیز تعبیر کاغذی بودن این وعده ها را بیان کردند، خاطرنشان کرد: به اعتقاد این افراد اگر چه روی کاغذ چیزهایی نوشته شده است اما اثری از عملی شدن برجام و برچیده شدن تحریم ها دیده نمی شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در نتیجه برجام، دستاوردهای کشور که حاصل تکاپوی علمی و تلاش فنآورانه نیروهای شایسته بود هدر داده شد چرا که به واسطه آن، در نیروگاه فردو گل گرفته شد، نیروگاه اراک با بتن پرشد و بساط سانتی فیوژه ها برچیده شد.

وی گفت: آیا درست بود که همه آرزوهای خود را به جایی گره بزنیم که سرنخش دست ما نیست؟اما اینکه سرنوشت ما به اتفاقی که بخشی در دست ما نیست، گره شده شود، اشتباه بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: کسانی که این اشتباه را مرتکب شدند نباید به خیانت متهم شوند چرا که وفادار به کشور بوده و مومن و اهل خدا و پیغمبر هستند.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: اقتضای سیاست ورزی در جهان این است که در شرایط سخت بتوان تصمیم درست گرفته و حقه بازی های دیگران نباید سیاستمدار ما را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: تا جایی شرایط را غربی ها برای ایرانی ها رویایی کرده بودند که مسئولان انتظار داشتند پس از برجام از طرف کشورهای غربی و صنعتی چنان سرمایه گذاری هایی صورت می گیرد که برخی اتفاقات فراموش شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر سرمایه گذاری یک میلیارد و 600 میلیون دلاری خارجی ها در ایران، گفت: سرمایه گذاری انجام شده در اثر برجام نبوده است چرا که قبل از برجام نیز بیشتر از این سرمایه گذاری در کشور صورت می گرفت.

وی گفت: ما به وعده ای دلخوش کردیم که گوینده آن قابل اعتماد نیست اگر چه در همین هسته ای نیز در دهه 80 جواب منفی گرفته ایم.زمانی که آنها تبلیغ می کردند جمهوری اسلامی به این دلیل که تصویر خطرناکی از خود ارائه کرده و لگد کوب کننده حقوق بشر است، دنبال همین مقاصد بودند.

این استاد دانشگاه افزود: در همان دوره ای که ما پیشنهاد گفت و گوی تمدن ها را دادیم ما را به عنوان محور شرارت معرفی کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امروز هم در آستانه برجام های دیگری هستیم، گفت:نباید اجازه داد سایر دارایی ها ما از بین برود.

صفار هرندی بیان داشت: قدرت ایران موجب شد تاپ دولت های غربی بدون پیش شرط به مذاکره آمدند.

وی با اشاره به اینکه طرف مذاکره کننده امروز به دنبال دست برداشتن ایران از حقوق خود برای اجرایی کردن برجام است، گفت: ضرورتی ندارد که به سایر دارایی ها خود چوب حراج بزنیم بررسی آثار برجام نه از این باب که یقه کسانی را بگیریم که منافع ملت را فروخته باشند بلکه از باب پیشگیری از مخاطره ای است که به این اسم که برجام عملی شود باید اعتماد دیگری را ایجاد کنید.

وی افزود: کسانی این روزها تبلیغ می کنند که ورود در معامله های جدید در غرب عامل ضامن سلامت ماست، بهانه این است که سایه های تهدید از سر کشور برچیده شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمن به دنبال گفت و گو در خصوص داشته های نظامی از جمله تعداد،میزان برد موشک ها و تاثیرگذاری و دقت این دستاوردها است، گفت: می گویند دسترسی شما به این امکانات ما را نگران می کند.

این استاد دانشگاه افزود: نباید با کسانی وارد مذاکره شویم که مسئله اصلی آنها این است که داشتن این نوع سلاح ها امنیت تجاوز را از آنها می گیرد و ناراحت هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: انقلاب به ما آموخت اگر می خواهید وارد جنگ نشوید، آرایش جنگی بگیرید در اولین ساعتی که مطمئن شوند شما از آرایش جنگی خارج شده اید، هوس راه اندازی جنگ را در دل و سرشان می پرورانند.

وی با اشاره به اینکه گزینه های روی میز آمریکا امروز جنگ نیست، افزود: کدام عقل سلیمی به عنوان ضامن اجرا شدن برجام وعده های سرخرمن دشمن را باور می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها