رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان خبر داد:

تحصیل بیش از 17 هزار دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان تعداد دانشجویان مراکز علمی کاربردی را 17 هزار و 904 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 10 هزار و 847 دانشجو مرد و 7هزار و 57 دانشجو زن هستند.
کد خبر: ۸۷۶۶۲۷۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر عباس صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان که بمناسبت سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان در سال 74 به کوشش دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان به عنوان اولین واحد استانی گیلان با یک رشته آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پس از گذشت بیست و یک سال این دانشگاه دارای 31 مرکز در استان است گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی هزار و 460 مدرس دارد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان تعداد دانشجویان مراکز علمی کاربردی را 17 هزار و 904 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 10 هزار و 847 دانشجو مرد و 7هزار و 57 دانشجو زن هستند.

صادقی یادآور شد: دانشجویان این دانشگاه در 677 کد رشته محل و 238 رشته در استان مشغول به تحصیل می باشند.

وی تعداد کل دوره های اجرا شده در، استان از بدو تاسیس را 2 هزار و 486 دوره عنوان کرد و گفت: هم اکنون تعداد کل دانش آموختگان این واحد به بیش از 27 هزار نفر رسیده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گیلان تصریح کرد: واحد استانی گیلان به عنوان یک واحد نظارت و ارزیابی بر عملکرد مراکز آموزشی علمی کاربردی استان با تشکیل کمیته ها، کمیسیون ها و شوراهای مختلف از قبیل هیات اجرائی جذب، نظارت و ارزیابی، کمیته انظباطی، برنامه ریزی درسی، شورای فرهنگی، شورای مشورتی روسای مراکز آموزشی، تحصیلات تکمیلی، شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص، شورای پژوهشی و غیره بر تمامی فعالیت های مراکز در جهت تامین اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نظارت دارد.

وی تعداد اعضای هیئت علمی در دانشگاه جامع را زیر 100 نفر در کشور عنوان کرد و گفت: گیلان سه عضو هیئت علمی دارد.

صادقی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 90 مورد بازدید از مراکز استانی صورت گرفت گفت: برای تقویت اطلاعات علمی مدرسین کارگاه های آموزشی را پیش بینی کردیم و در این راستا تاکنون 12 کارگاه آموزشی برگزار شده است و در مرحله بعد وارد مراحل تخصصی تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: کسانی که در روند تدریس نتوانستند رضایت دانشگاه را تامین کنند قطع همکاری شان توسط روسای مراکز صورت می گیرد.

به گفته ی صادقی 70 درصد از دانشجویان این دانشگاه شاغل و 30 درصد از این انشجویان بیکار هستند.

وی در پایان با بیان اینکه توجه به ابعاد کیفیت، اقتصاد مقاومتی و اعتباربخشی مدرک گرایی از راهبردهای این دانشگاه است خاطرنشان کرد: رسانه ها در معرفی دانشگاه جامع علمی کاربردی می تواند نقش آفرینی داشته باشند.

ارسال نظرات