خبرهای داغ:
تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حالی برگزار شد که با حواشی قابل تأملی همراه بود
کد خبر: ۸۷۶۶۲۸۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از دانشجو سلام با توجه به نزدیک شدن  انتخابات ریاست جمهوری۹۶تشکل ها و گروه های دانشجویی نیز فعالیت خود را در این  زمینه شروع نمودند.

از اینرو تریبون آزاد دانشجویی با موضوع" رشوه، پولشویی،اختلاس و حقوق های نجومی"از سوی انجمن اسلامی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ساعاتی پیش در محوطه دانشکده پردیس دانشگاه برگزارشد.

                                                                                                                 photo 2016-10-23 16-28-22

در این مراسم که با حضور حدود صدو بیست نفر از دانشجویان مخالف و موافق برگزارشد،هریک از دانشجویان به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

 رییس انجمن اسلامی در همان ابتدا گفت: ما نمی توانیم و اجازه نداریم عکس خاتمی که زمانی رییس جمهور این مملکت بود را تو این برنامه بزیم چه برسد که حرفی از او به میان آید و از کسانی که در تریبون آزاد شرکت می کنند می خواهم در این مورد صحبت نکنند.

نکته قابل توجه دراین مراسم سطح اگاهی اندک و ضعیف دانشجویان ونداشتن تحلیل درست از مسایل واتفاقات ملی وبین الملی بود.

در ابتدا هادی نژاد، یکی از دانشجویان اصولگرا در سخنان خود به بحث فساد های مالی و قراردادهای  نفتی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در این دولت بحث های حقوق نجومی، فساد صندوق دخیره فرهنگیان، و قراردادکرسنت رخ داده که  دولت تاکنون هیچ پاسخی به آن نداده است.


رحیمی یکی از دانشجویان اصلاح طلب نیز گفت: مشکل ما در کشور نه بحث حقوق نجومی است نه اختلاس بلکه نبود آزادی وترسیدن مردم است.

وی افزود: بنده، همه کسانی که اختلاس کردند وحقوق های نجومی دریافت نمودند را می بخشم اما کسانی که مردم را می ترسانند  ومانع حرف زدن مردم می شوند،را نمی بخشم.

یکی از دانشجویان دختر که خود را مستقل می خواند گفت: چرا مسئولین کشور ما با وجودی که کشور از این همه مشکل برخوردار است و مردم ما در مشکل اقتصادی بسر می برند به کشورهای منطقه عراق وافغانستان و سوریه کمک می کنند. به ما چه ربطی دارد، ما از کسانی که برای دفاع به سوریه می روند نمی گذریم!!!!


وی افزود: متاسفانه مسئولین به اسم اسلام هرکاری دلشان بخواهد انجام می دهند و دلیل می آورند که ما از مرزهای کشور محافظت می کنیم در حالی که اگر به مردم کشور خودمان برسند ملت خود،از مرزهای خود،دفاع می کند.اسلام می گوید به مردم خدمت کنید، دزدی نکنید حالا عده ای به چند لاخ مو گیر دادند.

در این زمان تعدادی ازدانشجویان به سخنان وی اعتراض کردند اما این دانشجوی به صحبتهای خود ادامه داد. البته تعدادی از دانشجویان نیز با سوت و کف از سخنان وی استقبال نمودند.

یکی از دانشجویان اصلاح طلب نیز در ادامه گفت: دولت نهم ودهم فاسدترین دولت بعد انقلاب از نظر کارشناسان واقتصاد دانان بوده است.


وی به برخی فسادهای دولت نهم و  دهم اشاره کرد و با کمال تعجب ریشه فسادهای دولت یازدهم را نیز دولت احمدی نژاد خواند و گفت: فساد،صندوق ذخیره فرهنگیان و حقوی نجومی نیز ریشه در دولت احمدی نژاد دارد.

که عده ای این سخنان وی را تمسخر وعده ای نیز تایید کردند.


نظری دانشجویی دیگر نیز مشکل کشور را آیت ا.. هایی خواند که به اسم اسلام ، پول مملکت به فلان کشور مثلا آمریکا می برند تا یک گروهی را شیعه کنند در حالی که بودجه مملکت باید صرف کشور خودمان شود نه شیعه کردن مردم کشورهای دیگر.

در ادامه دو تن از دانشجویان اصلاح طلب دیگر نیز ریشه مشکلات جامعه را آخوندبازی وآیت الله هایی دانستند که با پول ملت در کشورهای دیگر به تبلیغ دین می پردازند و هزینه بیت المال را صرف تبلیغ تشیع و اسلام در کشورهای اروپایی می کنند.

یکی از آنان نیز گفت: جریان اصولگرایی که اینقدر مدعی است چرا نتوانسته مشکلات را برطرف نماید درحالی ک بعد انقلاب بجز دوران خاتمی مملکت در دست آنها بوده است.

که دانشجویان معترض در جواب گفتند: دلیل آن اطاعت نکردن از مسیر ولایت فقیه بوده است.


مریم مجلسی نماینده دانشجویان اصولگرا نیز گفت: متاسفانه در این جلسه سخنان بی مغز و ناپخته ای گفته شد.

وی در پاسخ به صحبت های دانشجویی که گفت چرا هزینه ها صرف دفاع از کشورهای دیگر می شود خاطرنشان کرد: دفاع از مظلوم وظیفه تمام مسلمانان است این در حالی است که کشورهایی که ما به آنان کمک می کنیم مسلمان نیز هستند و دفاع از آنان بر همه ما واجب است.

وی افزود: بودجه نظامی در کشور ما جدای از بودجه جاری  می باشد.


این فعال دانشجویی افزود: اگر به فکر خدمت به محرومین و مردم هستیم باید از آنانی سوال شود که  به حق خود راضی نیستند و به حقوق ملت دست اندازی می کنند.

photo 2016-10-23 16-28-15

اما نکته قابل توجه در این مناظره جدای از بحث وجدل سیاسی نبود درک عمیق دانشجویان از وضع جامعه بوده و در بعضی مواقع سخنانی بر زبان می آرودند،که در شأن دانشجو و دانشگاه نبوده چرا که موارد سطحی و پیش پا افتاده ای که شاید محاوره ای خیابانی و دم دستی می نمود در سخنان دانشجویان نمودار بود.

از اینرو به اهمیت سخنان رهبری در ضرورت تبیین مسایل در بین  مردم و نخبگان  پی می بریم. و نقش،جریان انقلابی و دلسوز را می طلبد که با تیزبینی و هوشیاری قبل از آنکه دشمن و جریان های انحراف بخواهند فکر و ذهن دانشجویان را شبهه دار نمایند،دست بکار شوند و با تبین و روشنگری اهداف نظام وانقلاب را بیان نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها