خبرهای داغ:
مسؤول ستاد زکات استان اصفهان گفت: مردم استان اصفهان علی‌رغم خشک‌سالی و مشکلات در سال قبل 10 میلیارد تومان زکات داده‌اند.
کد خبر: ۸۷۶۶۲۹۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام غلامحسین رنجبر پیش از ظهر امروز در جلسه با دبیران ستاد اقامه نماز و زکات استان اصفهان اظهار کرد: در سال جاری آمار فقر و مراجعه‌کنندگان فقرا به کمیته امداد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: مردم استان اصفهان علی‌رغم خشک‌سالی و مشکلات در سال قبل 10 میلیارد تومان زکات داده‌اند و انتظار داریم که با اقدامات انجام‌شده در این حوزه امسال بیش از سال گذشته، مردم مؤمن استان اصفهان زکات پرداخت کنند.

مسؤول ستاد زکات استان اصفهان تصریح کرد: طبق قانون زکات اگر زکات را از اهالی یک روستا گرفته شد، باید عیناً و تماماً همه این زکات‌ها برای مردم همان روستا و منطقه خرج شود؛ نمی‌توان زکاتی که از اهالی مردم سمیرم دریافت شده است را برای مردم منطقه کوهپایه خرج کرد.

رنجبر در ادامه بیان کرد: زکات تکلیف الهی است و خداوند واجب کرده است که زکات از مسلمانان اخذ شود البته هرکسی اجازه ندارد زکات را از مسلمانی دریافت کند.

وی بابیان اینکه آنچه ستاد زکات استان اصفهان به‌ عنوان زکات از مردم اخذ می‌کند زیر نظر ولی‌فقیه است، ادامه داد: به‌محض دریافت زکات باید آن را برای محرومین و فقرای همان منطقه خرج کرد و نمی‌توان آن هزینه را سرمایه‌گذاری یه صرف امور دیگر کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها