مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل گفت:
با تولد محمدحسین و سیاوش با روش لقاح آزمایشگاهی (IVF)، تعداد کودکان متولد شده با این روش در این مرکز به یک‌صد و نه کودک رسید.
کد خبر: ۸۷۶۶۳۲۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، رویا گسیلی با اعلام این خبر افزود: پدر و مادر محمدحسین بعد از 18 سال نازایی و ناموفق بودن درمان‌شان در سایر استان‌ها، سال گذشته برای اولین بار به مرکز درمان ناباروری قفقاز مراجعه کردند و بعد از طی مراحل درمانی و با استفاده از روش IVF، شنبه اول آبان‌ماه جاری صاحب فرزند شدند.

وی با بیان اینکه این روش به باروری در شرايط آزمایشگاهي معروف است تصریح کرد: در این روش تخمک با اسپرم در آزمایشگاه لقاح داده مي‌شود و جنین حاصل تا مرحله‌ معیني در آزمایشگاه پرورش داده شده سپس از طریق گردن رحم (سرویکس) وارد رحم مي‌گردد.

این متخصص زنان و زایمان، سیاوش را دومین کودک IVF ای متولد شده مرکز درمان ناباروری قفقاز در هفته گذشته اعلام و خاطرنشان کرد: درمان والدیناین کودک در دومین بار استفاده از این روش موفقیت آمیز بود.

گسیلی با بیان اینکه در حال حاضر چرخه کامل درمان ناباروری در مرکز درمان ناباروری قفقاز انجام می‌گيرد خاطرنشان کرد: همه تلاش پرسنل این مرکز، ارائه پاسخی شایسته و رضایت‌بخش به اعتماد مراجعان است که با امید فراوان برای برخورداری از نعمت فرزند به اين مركز مراجعه می‌کنند.

ارسال نظرات