سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف استان سمنان خبر داد

تبیین مفاد خطبه‌های حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در سمنان

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از دعوت از سخنرانان توانمند برای تبیین مفاد خطبه‌های حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۶۳۲۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله سلیمانی‌فرد با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان اظهار داشت: نسبت به برگزاری جلسات هماهنگی و توجیهی و دعوت از هیأت‌های شاخص شهرستان‌ها، هیأت امنای امامزادگان شاخص، خادمان و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی به‌منظور تشریک مساعی و اجرای باشکوه همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی در این استان اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محور و محتوای غنی خطبه‌های ائمه اطهار (ع) پس از واقعه کربلا، مملو از برائت از ظالمان و مبارزه با دستگاه ظلم و جور و رسوا کردن مظاهر تزویر و ریا است، با سخنرانان توانمند برای تبیین این موارد هماهنگی لازم صورت می‌گیرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: مقرر شده است تا علاوه بر تأکید بر این مباحث، نسبت به ظلم‌ستیزی و مبارزه با استکبار جهانی که در عصر حاضر، آمریکای جنایتکار، انگلیس و اسرائیل خون‌خوار هستند، اشاره‌شده و بر لزوم تبعیت عملی از حضرت سیدالشهدا (ع) در استکبارستیزی و استقامت برابر هیمنه پوشالی آمریکا تأکید شود.

سلیمانی‌فرد بیان کرد:‌ با توجه به ورود اسرای کربلا در اول ماه صفر به سرزمین شام و تقارن این ایام با تشکیل بسیج 20 میلیونی نسبت به تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران خصوصاً آزادگان هشت سال دفاع مقدس به‌طور ویژه اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ همچنین برای گرامیداشت هفته بسیج، ضروری است ضمن برگزاری جلسه هماهنگی با مسؤولان بسیج در استان و شهرستان‌ها، تمهیدات لازم در خصوص حضور بسیجیان سلحشور و همیشه در صحنه در ویژه‌برنامه‌های ماه صفر خصوصاً همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی اقدام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار