با حضور سفر هیئت دولت در استان مرکزی؛

418 پروژه در استان مرکزی کلنگ زنی و بهره برداری شدند!!!

در جریان سفر هیئت دولت به این استان براساس آمار مسئولین استان 418 پروژه افتتاح یا کلنگ زنی شد؛ در حالیست که امسال در هفته دولت هیچ پروژه‌ای در استان مرکزی کلنگ زنی یا افتتاح نشد و مردم این استان چشم انتظار حضور هیئت دولت برای رونمایی از دستاوردهای نمانده عالی دولت و دستگاه های اجرایی در استان بودند.
کد خبر: ۸۷۶۶۳۸۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در سفر هیئت دولت به استان مرکزی در انتهای جلسه ستاد توسعه و سرمایه گذاری استان از 35 پروژه بهره‌برداری شد.

از تعداد 418 پروژه‌ای که در جریان این سفر بهره برداری یا کلنگ زنی شدند؛ در اولین ارتباط ویدئو کنفراسی از زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضور وزیر جهادکشاورزی مجوز بهره برداری و عملیات اجرایی 76 پروژه آب و خاک، صنایع تبدیلی، باغبانی، طیور، دام و آبزی پروری به ارزش 113 میلیارد تومان با اشتغالزایی هزار و 764 نفر آغاز شد.

از طریق ویدئو کنفرانس بهره‌برداری از پروژه‌های بخش کشاورزی از جمله شهرک گلخانه ای 95 هکتاری در زرندیه با 130 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی 432 نفر، مجتمع ماهیان زینتی 13 هکتار با اعتبار شش میلیارد تومان و اشتغال 200 نفر، بهره برداری از سیستم آبیاری نوین با 123 میلیارد ریال اعتبار، واحد تولید خوارک دام و طیور و آبزیان به ارزش 69 میلیارد ریال و اشتغالزایی 75 نفر، طرح پرورش گوشت داشتی شامل 15 هزار راس مولد با 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری با اشتغال 200 نفر و سالانه تولید دو هزار و 300 تن گوشت قرمز صورت گرفت.

با حضور وزیر کشور در کلانشهر اراک دو پروژه عمرانی شهری با 110 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید؛ که شامل تقاطع غیرهم سطح میدان امام حسن(ع) اراک با اعتبار 28 میلیارد تومان و دومین پروژه مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی ثنا به ارزش 22 میلیارد تومان بود که با کارفرمایی قرارگاه خاتم الانیباء است.

افتتاح پروژه های صنعتی با حضور وزیر صنعت و زودتر از موعد تنظیم شده از اجازه رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل 13 طرح به ارزش 970 میلیارد تومان بود که از این مبلغ سرمایه گذاری 55 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و مابقی توسط بخش خصوصی تامین شده است که زمینه ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و 100 نفر ایجاد خواهد کرد.

پروژه هایی از جمله شرکت انرژی صنعت خاورمیانه تولید کننده کپسول  CN، افتتاح خط دوم زرین برگ پرشیا، زر معدن اختران، صنایع شیمیایی دارویی پتروتک تولید کننده مکمل خوراک و طیور، شیشه تابش جام تولید کننده شیشه های ضدگلوله، تولیدی شمش مس کاتدی، آرارات دخان خاورمیانه ساوه، الیاف ترمه صدف، الیاف پرسپولیس، سنگبری صادراتی محلات، طرح توسعه صنایع کاشی و سرامیک سینا و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی مامونیه بود.

با حضور وزیر نیرو نیز از پنج پروژه از جمله افتتاح خط انتقال 400 کیلووات که بزرگترین خط انتقال برق کشور است، احداث پست 63 کیلووات در اراک شهرک صنعتی، آشتیان، شهباز شازند و خمین بهره برداری شد همچنین نیروگاه خورشیدی یک مگابایتی هم بهره برداری شد.

با حضور معاون برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی با توجه به میزان اعتبارات تخصیصی به استان در حوزه راه و شهرسازی از ویدئوکنفرانسی پروژه محور اراک - خمین به طول 61 کیلومتر به ارزش 122 میلیارد تومان و همچنین چهار پروژه عملیات راهسازی مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ گفتنی است سالانه 300 میلیارد تومان اعتبار به استان تخصیص داده می شود.

با حضور مدیرعامل تامین اجتماعی سه پروژه در حوزه بهداشت و درمان استان در شهرستان های خمین، دلیجان و اراک بهره برداری شد.

این در حالیست که امسال در هفته دولت هیچ پروژه‌ای در استان مرکزی کلنگ زنی یا افتتاح نشد و مردم این استان چشم انتظار حضور هیئت دولت برای رونمایی از دستاوردهای نمانده عالی دولت و دستگاه های اجرایی در استان بودند.

ما اینکه این تعداد پروژه چه تعداد به شکل نمادین افتتاح شدند؛ نیازمند تهیه گزارش مردمی و تجمیع گزارشات مسئولین از سنوات این پروژه هاست که در آینده ای نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار