نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات مردم خمین بارها بیان شده ولی مردم این شهرستان همانند شمع به دلیل مشکلات اقتصادی و بیکاری می‌سوزد.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۳۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام حسینی پیش از ظهر امروز در حضور دیدار رئیس جمهور با مردم این شهرستان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حزوه بهداشت و درمان گفت: حمایت بیشتر از سازمان‌های فرهنگی و تبلیغی در دستور کار دولت قرار گیرد تا گامی در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی و اسلامی باشد.

امام جمعه خمین افزود: این شهرستان دارای نهادهای قرآنی فعال در رشته‌های مختلف و نیز دارای دو حوزه علمیه با ظرفیت 230 طلبه خواهر و برادر است که متاسفانه با وجود اینکه دارای سطح بالای علمی هستند ولی مغفول مانده است.

حجت الاسلام حسینی راه‌اندازی اینترنت ملی را از دیگر خواسته های مردم عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور محترم تدابیری بیندیشند که کشور اینترنت آمریکایی که کانال تلگرام است را حذف و آن را بومی‌سازی کنند چرا که بیگانگان برای ما کاری نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اجرای اقتصادمقاومتی گفت: بستر لازم برای اجرای اقتصادمقاومتی فراهم شود و برای این منظور هم گام ها حمایت از تولید ملی برداشته شود.

امام جمعه خمین تصریح کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی ما تعطیل شده یا رو به تعطیلی هستند همین مسئله هم باعث افزایش نرخ بیکاری به ویژه در این شهرستان شده است.

امام جمعه خمین در پایان خاطرنشان کرد: عدم ورود کالاهای تولید داخل و حمایت از تولیدکنندگان داخلی را نیز مورد حمایت قرار دهد و تنها به توان داخلی اتکا کنیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در این دیدار نیز خواستار نگاه ویژه دولت به مردم این شهرستان شود.

وی افزود: مشکلات مردم خمین را بارها شنیده‌اید؛ زادگاه حضرت امام راحل باید مورد توجه قرار گیرد چراکه هم اکنون 66 درصد منابع انسانی و 77 درصد اقتصاد این شهر با مشکل مواجه شده که برازنده نام این شهرستان نیست.

ابراهیم رضایی یادآور شد: رفع مشکل بیکاری، اقتصادی و معیشتی مردم به ویژه جوانان باید توسط دولت تدبیر و امید با یک برنامه ریزی هدفمند مرتفع شود زیرا مردم این شهرستان بدون توجه به هیچ حزب و جناحی این موارد را از رییس جمهور مطالبه دارند.

وی افزود: آب کشاورزی به شدت کاهش یافته و کشاورزی از رونق افتاده و در حوزه صنعت نیز هنوز نتوانسته رشد اقتصادی قابل قبولی داشته باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: دولت در این زمینه اقدامات ماندگاری را انجام داده است؛ مردم این استان مدتی است که منتظر حضور هیئت دولت در استان هستند که این حضور دغدغه های این مردم را التیام خواهد بخشید اما از ریاست جمهور می خواهیم که نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات