رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده:

عزاداری۱۳۰ هیئت مذهبی دارای مجوز طی دهه اول محرم در شهرستان خدابنده

۱۳۰ هیئت مذهبی دارای مجوز، دهه اول محرم ۱۴۳۸ هجری قمری به عزاداری در روستاها و شهر های این شهرستان به عزاداری پرداختند.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۳۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده با بیان اینکه ۱۳۰ هیئت مذهبی دارای مجوز، دهه اول محرم ۱۴۳۸ هجری قمری به عزاداری در روستاها و شهر های این شهرستان به عزاداری پرداختند، گفت: هیئت‌های مذهبی از خرافه‌پردازی، مطالب تفرقه‌انگیز و خلاف وحدت دوری کنند.

حجت‌الاسلام علی اکبر بیگدلو با اشاره‌ای به جایگاه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) داشت و افزود: در خصوص مقام والای امام حسین ( ع)، هم در قرآن کریم و هم در فرمایشات رسول خدا (ص) به فراوانی یاد شده است.

وی اظهار داشت: : پیامبر اسلام (ص)، وجود امام حسین ( ع) را از خود دانسته و ایشان را به خود نسبت می‌دهد که برخی از علما، تفسیر این موضوع را در استمرار و تحقق دین مبین اسلام به سبب قیام عاشورا و امام حسین می‌دانند.

رئیس تبلیغات اسلامی خدابنده، خاطرنشان کرد: با گذشت هزار و ۴۰۰ سال از حادثه کربلا، همه ساله مجالس عزاداری امام حسین(ع)بیش ازپیش با شکوه برگزار می‌شود و این موضوع، بعد از انقلاب اسلامی ایران، با شکوه‌تر شده است.

بیگدلو، استمرار و تحکیم آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی را الهام گرفته از قیام امام حسین (ع) عنوان کرد.

وی، با اشاره به بخشی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که که در اساس‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی به امضای مقام معظم رهبری رسیده است، ساماندهی و نظارت بر هیئت‌های مذهبی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده، از فعالیت ۲۰۰ هیئت مذهبی درسطح این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۳۰ هیئت شناسایی شده و با تشکیل پرونده، با اخذ مجوز مشغول فعالیت رسمی هستند و امیدواریم که بااطلاع‌رسانی از سوی اداره تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند، مابقی آن‌ها نیز مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهند.

بیگدلو، با استناد بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی مجالس عزاداری امام حسین ( ع) و نهضت حسینی که بیانگر تجدید حیات اسلامی و اوج تاریخی مقابله با ستم و استکبار است را از وظایف اداره تبلیغات اسلامی دانست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده خاطر نشان ساخت: باید توجه داشت که در این مجالس باید از هر گونه آفات، انحرافات و حرکات خلاف موازین شرعی و نامناسب با روح عقلانی حماسه نهضت حسینی پرهیز کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار