رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تلاش کرد و این‌که برخی با دادن آدرس‌های غلطی مانند کمبود سرمایه سعی در تحقق‌نیافتن اقتصاد مقاومتی دارند، درست نیست.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۵۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سردار محمدرضا نقدی طی سخنانی در شهرستان فردیسِ استان البرز، گفت: یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، تکمیل و تجمیع  تعداد زیادی از کارگاه‌های کوچک تولیدی و صنایع تبدیلی از یک جنس در یک جغرافیای مشخص است.
وی افزود: وقتی تعداد زیادی از واحدهای تولیدی خانگی در یک شهر جمع می‌شوند و یک عنوان ملی و بین‌المللی برای کالای موردنظر ثبت می‌کنند، علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید کالا ، سطح مهارت در تولید آن کالای خاص در منطقه بالاتر رفته و باعث جلب مشتری خواهد شد.
نقدی درمورد ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان فردیس گفت: با توجه به نزدیکی چندین کارخانه تولید چرم در اطراف این شهرستان و حضور تولیدکنندگان برتر در این بخش و نزدیکی بازار استان‌های تهران و البرز، شهرستان فردیس قابلیت خوبی برای تبدیل‌شدن به قطب چرم را در کشور دارد.
وی در تعریف اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید کار و تلاش کرد و این‌که برخی با دادن آدرس‌های غلطی مانند کمبود سرمایه سعی در تحقق‌نیافتن اقتصاد مقاومتی دارند، درست نیست ،زیرا بدون رنج، گنجی میسر نمی‌شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر وحدت و همدلی مردم و مسئولان برای اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: موضوع وحدت و همدلی یکی دیگر از ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است و ادارات باید سعی کنند تا رسیدگی به درخواست‌های مردم با سهولت بیشتری انجام شود و با سخت‌گیری‌های بی‌مورد، تولیدکنندگان را از ادامه مسیر دلسرد و ناامید نکنند.
وی ادامه داد: دستگاه‌ها باید به خواسته‌های مردم پاسخگو باشند و اصناف و تولیدکنندگان نیز با سعی و تلاش نسبت به تولید کالا همت کنند و یک بازار بین‌المللی برای شهر خود ایجاد نمایند.
نقدی در پایان یادآور شد: در تلاش هستیم تبدیل شهرها را به قطب‌های اقتصادی، با کمک بسیج سازندگی در کشور توسعه دهیم تا علاوه بر اشتغال‌زایی در شهرها، ایجاد بازار منطقه‌ای و بین‌المللی برای هر شهر را نیز در نظر داشته باشیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات