رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس

جلوگیری از پولشویی به مقاوم کردن اقتصاد کمک می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس گفت: اگر در کشور جلوی پولشویی گرفته شود در درون‌زایی اقتصاد مقاومتی موفق خواهیم بود و برون‌زایی آن نیز منوط به رقابت در بخش صادرات است.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۷۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، منصور مرادی در پنجمین نشست شورای اداری استان کردستان که با حضور معاون رئیس جمهوری در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های بالایی در زمینه نیروی انسانی توانمند و متخصص و همچنین منابع خاک و آبی دارد که باید از آنها در راستای توسعه استان استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اثرات تحریم‌ها و نیز ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام ‌معظم رهبری، باید استفاده بهینه از این امکانات و ظرفیت‌های استان با برنامه‌ریزی دقیق و اولویت‌دار، به توسعه استان کمک کرد.

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده درست از سرمایه‌های اجتماعی کردستان یک ضرورت است و همچنین عمل به قانون و اجرای آن به صورت برابر، به نحوی که همه را شامل شود، از مهم‌ترین مباحث دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مرادی تصریح کرد: در حالی که اقتصاد باید رقابتی باشد در برخی جاها رفاقتی است و این امر ضربه‌های جبران ناپذیری را به بخش اقتصاد وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: به منظور افزایش بهره‌وری و اثربخشی افراد، توجه به موضوع شایسته‌‌سالاری در واگذاری پست‌های مدیریتی الزامی است.

به گفته رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، برخورد جدی با مفاسد اداری، سیاسی و اجتماعی از دیگر مباحثی است که لازمه برنامه‌ریزی‌های دقیق است.

مرادی در ادامه و یادآوری بحث اقتصاد مقاومتی، گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند مجری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها دولت است در صورتی که سایر قوا نیز مسوولیت دارند و باید در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تمام توان و تلاش خود را به کار گیرند.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم و مورد تاکید مسوولان کلان کشوری خصوصی‌سازی است و این در حالی است که برخی‌ها شبه‌دولتی وارد می‌شوند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، واضح نبودن داده‌های اطلاعاتی را از دیگر مشکلات و چالش‌های کشور و استان کردستان دانست و اظهار کرد: تنها در صورت داشتن اطلاعات و داده‌های درست می‌توانیم برنامه‌ریزی‌های مناسب و اصولی و در نتیجه توسعه متوازن را در کشور داشته باشیم.

مرادی داشتن اطلاعات کافی و قابل استناد و به روز را از نیازهای اصلی در کشور خواند و افزود: اگر این اطلاعات به روز و درست باشد، میزان دریافت مالیات نیز واقعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بحث بانک‌ها و حقوق‌های نجومی نیز از دیگر مباحث نگران‌کننده در کشور است، چراکه پرداخت بانک‌ها براساس جذب منابع بوده و این مهم باید مورد بررسی قرار گیرد.

مرادی گفت: بانک‌های عامل در کشور ما تنها به فکر جذب منابع هستند و اگر جلوی پولشویی گرفته شود در زمینه درون‌زایی اقتصاد مقاومتی موفق خواهیم بود و برون‌زایی نیز منوط به رقابت در بخش صادرات است که باید با تسهیل‌گیری در این زمینه بستر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم سازیم.


ارسال نظرات