رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه تهران در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: در ۱۰۰ نقطه از شهر تهران نمایشگاه های دفاع مقدس با برنامه های متنوع برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۸۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه های سپاه تهران در هفته دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه دوران دفاع مقدس یکی از پر افتخارترین برگ های زرین نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت: سختی ها و دشواری های دوران دفاع مقدس امروز باعث پیشرفت های مختلفی در زمینه هایی چون پزشکی، علمی، ساخت تجهیزات نظامی و انرژی هسته ای شده است. ما در حال حاضر با این نکته مواجه هستیم که مظلومین عالم که مورد هجوم آمریکا و کشورهای غربی قرار گرفته ان جمهوری اسلامی ایران را الگوی خود برای مقابله با دشمنان شان قرار داده اند.
وی افزود: در حال حاضر جوانان ما نیز ادامه دهنده راه رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس هستند و اگر نگوییم که جوانان امروز همپای رزمندگان آن دوران هستند باید بگوییم از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز جلوتر بوده و برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور آماده هستند.
جانشین فرمانده سپاه تهران ادامه داد: دفاع جوانان ما از نظام اسلامی امروز در سایر کشورها نظیر سوریه مشهود است و این عزیزان با عنوان مدافعان حرم با استکبار می جنگند و ما معتقدیم که مدافعان حرم ادامه دهنده راه شهدای دوران مقدس هستند لذا ما قصد داریم هدف کسانی که برای دفاع از حرم به سوریه اعزام می شوند را در هفته دفاع مقدس به مردم تبیین کنیم. برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) بین جوانان در کشور مسابقه است و این به برکت فرهنگ و تفکر دفاع مقدس رخ داده است.
وی با بیان اینکه پیشرفت های ایران اسلامی نتیجه رشادت های دفاع مقدس و امتداد آن روحیه است افزود: بهترین دورانی که در کشور اقتصاد مقاومتی عملیاتی شد دوران دفاع مقدس بود.
رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه تهران با اشاره به دشواری ها و سختی های آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس گفت: پایداری جانبازان و آزادگان ما جاودانه شد و امروز کشور ما به رشد بسیاری در زمینه های پزشکی، راه سازی و صنایع دفاعی رسیده است که تمامی این موفقیت ها منحصرا به دوران دفاع مقدس بستگی دارد.
جانشین فرمانده سپاه تهران در بخش دیگری از سخنانش به تشریح ویژه برنامه های سپاه تهران در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: اولین برنامه تجلیل از خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان دفاع مقدس است. در بخش فرهنگی نیز قصد داریم با همکاری بسیج شهرداری تهران شعارنویسی هایی را روی دیوارهای شهر و اتوبوس ها داشته باشیم تا بتوانیم بخشی از حال و هوای  دوران دفاع مقدس را به مردم منتقل کنیم.
وی با اشاره به تاثیر فراوان هنر در انتقال مفاهیم گفت: در هفته دفاع مقدس کتاب های متعددی در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس رونمایی می شود. نمایشگاه های تخصصی دفاع مقدس سپاه تهران در بیش از ۱۰۰ نقطه با ۵۰ موضوع متنوع در پایتخت برگزار می شود. سازمان بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ نیز در این نمایشگاه حضوری فعال دارد و با انتخاب مناطق محروم پایتخت خدمات رایگان به مردم ارائه می کند.
وی با اشاره به دو برنامه ویژه هفته دفاع مقدس گفت: سپاه تهران با همکاری بسیج شهرداری کاروان اعزام به جبهه ها را شبیه سازی می کند و اقدام دوم ما نیز شبیه سازی اعزام کاروان های بسیجی از مرحله پادگان تا خط مقدم جبهه ها است.
ذوالقدر با بیان اینکه در مساجد شهر تهران نیز برنامه های ویژه ای از قبیل برگزاری یادواره شهدا و خاطره گویی توسط رزمندگان دفاع مقدس داریم اظهار داشت: ارائه خدمات رایگان پزشکی به مردم، اعزام نمادین رزمندگان به جبهه، برپایی ایستگاه های صلواتی در ۱۰۰ نقطه شهر، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، عطرافشانی قبور شهدا، بیعت با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی و ایستگاه های رنگ آمیزی  خودرو شهروندان از جمله برنامه های سپاه تهران در هفته دفاع مقدس است.
وی افزود: بازسازی جبهه های شمالی و سرد سیری در بوستان خلیج فارس، برگزاری نمایشگاه یاد یاران با ظرفیت ۵ هزار نفر در منطقه سوهانک و خدمات رسانی، مددکاری و مشاوره به مردم در منطقه هرندی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس سپاه تهران است.
رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت: هفتمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس برای دومین سال در تهران و در مصلی امام خمینی (ره) از سوم تا نهم مهر از ساعت ۱۴ تا ۲۱ برگزار می شود. در این نمایشگاه ۹۰ ناشر از ۳۱ استان کشور با عرضه ۱۰ هزار عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس حضور دارند و بازدیدکنندگان می توانند با ۴۰ درصد تخفیف کتاب های مورد نیاز خود را خریداری کنند. در این نمایشگاه هر روز از کتب جدید دفاع مقدس نیز رونمایی می شود.
وی در همین زمینه افزود: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه غرفه های شهدای مدافع حرم، شهدای فاجعه منا، استکبار ستیزی، جنایات آمریکا در ایران و سایر کشورها، قرآن و عترت و لوازم التحریر با موضوع دفاع مقدس برگزار می شود.
جانشین فرمانده سپاه تهران در پاسخ به سوالی در خصوص میزان تعامل سپاه تهران با مردم گفت: در طول سال بیش از ۱۰۰ برنامه مذهبی و اجتماعی در حسینیه فاطمة الزهرا (س) سپاه تهران برگزار می شود که همین امر باعث پیوندی بین مردم، بسیج و سپاه تهران شده است. البته بخش اقشار سپاه تهران بیشترین تعامل با قشرهای مختلف مردم را دارد.
رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا در هفته دفاع مقدس قصد بازسازی عملیات های دفاع مقدس را دارید گفت: امسال در این هفته شبیه سازی عملیات یا رزمایشی را نخواهیم داشت اما رزمایش اصلی سپاه تهران بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات