سردار سلامی در همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس:

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر دارای اقتدار بازدارنده نبودیم قدرت‌های بزرگ مسیر دیپلماسی را در ارتباط با کشور ما انتخاب نمی‌کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر دارای اقتدار بازدارنده نبودیم قدرت‌های بزرگ مسیر دیپلماسی را در ارتباط با کشور ما انتخاب نمی‌کردند.
کد خبر: ۸۷۶۶۴۹۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  سردار «حسین سلامی» در دومین همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس که با حضور جمع زیادی از پزشکان و مسئولان کشور برگزار شد، اظهار داشت: توجه به اخلاق از موضوعاتی است که امروزه در فرآیند درمان مهم تلقی می‌شود و این مسئله در همه زوایای زندگی انسان‌ها مؤثر است.
وی اخلاق را رمز سلامت انسان‌ها عنوان کرد و گفت: اخلاق در عرصه خدمات درمانی و پزشکی کاملاً یک مسیر درمانی محسوب شده و همان‌گونه که امروزه اخلاق‌درمانی شاخه‌ای از علم پزشکی در نظر گرفته شده، در حال وارد شدن به عرصه درمان است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در محفل معنوی امشب از همه شهیدان والامقام دفاع مقدس یاد می‌کنیم؛ چراکه این افراد همچون ستاره‌های درخشانی هستند که ملت ایران به زینت این کواکب درخشان می‌شود.
سردار سلامی گفت:‌ استخوان‌های شهیدان استوانه عزت، اقتدار، امنیت، آرامش و رفاه ما است و استخوان این شهیدان ستون مستحکم ساختمان تمدنی باعظمت است که تمدن نوین اسلامی نام دارد.
وی عنوان کرد:‌ شهدای دفاع مقدس از چهره‌هایی هستند که اهل آسمان بیش‌تر از اهل زمین آنها را شناخته و پزشکان و پرستاران این دفاع مقدس نیز در زمره آنها قرار می‌گیرند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه احیا، بازگرداندن به زندگی بوده و تفویض الهی بوده گفت: وقتی ما در جنگ غافلگیر شدیم، هیچ‌یک از نهادهای کشور برای اداره این جنگ آماده نبودند و تصور جهان این بود که نظام نوپای ایران نخواهد توانست مقابل ائتلاف عملی جهانی ایستادگی کند.
سردار سلامی اضافه کرد: جامعه پزشکی ما هم برای ورود به این عرصه شگفت‌انگیز آمادگی لازم را نداشت، ولی آنچه سبب شد پزشکان بار این مسئولیت را به دوش بکشند و مطب و آسایش را رها کنند، غیرت دینی، شعور باطنی و فهم عمیق آنها بود.
وی افزود: انسان شخصیتی وسعت‌پذیر دارد و ذهن و قلب دو عنصر تشکیل‌دهنده هویت حقیقی انسان هستند و پزشکان با ذهن و مهارت، تخصص و نگاه حرفه‌ای عمل کردند.
سردار سلامی عنوان کرد: جنگ‌ها سرنوشت آتی ملت‌ها را می‌سازند، بعد از جنگ جهانی اول، سرنوشت جهان اسلام تحت سیطره فرانسه و انگلستان قرار می‌گیرد و رژیم صهیونیستی فرصت حضور می‌یابد.
وی گفت: استثنایی‌ترین جنگ قرن بیستم، جنگ تحمیلی ایران بود؛ چراکه کشوری تازه به استقلال‌رسیده تحت‌فشار سیاسی و تحریم تسلیحاتی قرار گرفت. جنگی که مدیریت آن را آمریکا و شوروی برعهده داشت.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران جنگ تحمیلی را استثنایی‌ترین جنگ تاریخ اسلام بعد از عاشورا عنوان کرد و گفت: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که همه سرزمین‌های اشغال‌شده حین عملیات نظامی بازپس گرفته شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بازدارندگی کشور ما مرهون مقاومت پایان‌ناپذیر جنگ تحمیلی است، دشمن از کار خود دست نکشیده و ما با ادبیات مقاومت و ایستادگی از دفاع مقدس آموخته‌ایم که چگونه باید برخورد کنیم.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: ما متوجه شده‌ایم که تنها راه سعادت و بقای جامعه از مسیر جهاد عبور می‌کند و امروز ایران اسلامی از هر زمان دیگری در میدان موازنه قدرت با دشمنان خود دست برتر را دارد.
سردار سلامی بابیان اینکه همه منافع و اهداف راهبردی دشمنان را شناسایی کرده‌ایم، افزود: از شرق مدیترانه تا قلب سرزمین‌مان زیرساخت مکمل ایجاد کرده و در هر نقطه که بخواهیم می‌توانیم با دشمن بجنگیم و این حقیقتی است که از دوران دفاع مقدس حاصل شده است.
وی تأکید کرد: اگر امروز سیاست قدرت‌های بزرگ با توقف روبه‌رو شده، ناشی از ریشه‌های مقاومت است که از احساس قلب و ضمیر ملت ایران جان گرفته است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: تقریباً ۳۶۰درصد پیرامون کشور ما با عمق هزار کیلومتر جهنم آتش بوده ولی ایران واقعاً موقعیت آرام دارد و این مسئله را به برکت اقتدار دفاعی ما و حکمت‌های قلب رهبر انقلاب دارد.
سردار سلامی گفت: اگر دارای اقتدار بازدارنده نبودیم قدرت‌های بزرگ از مسیر دیپلماسی استفاده نمی‌کردند و از پتانسیل ارعاب سیاسی استفاده می‌کردند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات