پيش بيني مي شود در سال زراعي 96-95، حدود یک هزار و 900 هكتار از اراضي زراعي طارم به كشت سير اختصاص يابد.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۰۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم گفت: عمليات كاشت محصول سير در شهرستان طارم از اول مهر ماه شروع شده و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهدداشت.

علی رضا عماری با بیان اینکه سیر از جمله محصولات اصلي و مهم شهرستان طارم محسوب شده و امسال یک هزار و200 نفر از بهره برداران شهرستان به كشت و كار محصول سير اشتغال دارند، تصریح کرد: پيش بيني مي شود در سال زراعي 96-95، حدود یک هزار و 900 هكتار از اراضي زراعي طارم به كشت سير اختصاص يابد.

وی اوايل ارديبهشت تا اواخر خرداد ماه را زمان برداشت محصول سیر در شهرستان طارم عنوان و خاطرنشان کرد: سير توليدي این شهرستان با توجه كيفيت بالايي كه دارد همه ساله علاوه بر تامين نياز شهرستان و استان به ساير نقاط كشور و همچنين به كشورهاي روسيه، آذربايجان و همچنين كشور هاي حوزه خليج فارس صادر مي گردد.

عماری از جمله مشكلات سيركاران شهرستان طارم را نبود انبار فني، كارگاه هاي فراوري صنعتي و بسته بندي دانست و گفت: از جمله اقدامات مديريت جهاد كشاورزي شهرستان طارم در خصوص كشت سير می توان به برگزاري برنامه هاي آموزشي، تامين نهاده ها، بازديد هاي كارشناسي و ارائه توصيه هاي فني و تنظيم بازار از طريق اطلاع رساني و پيگيري ساماندهي صادركنندگان محلي در قالب تشكيل شركت هاي بازرگاني محصولات كشاورزي اشاره کرد.

وی در پایان ارقام مورد کشت سیر در شهرستان طارم را سير محلی طارم، سير صورتی، سير قرمز، سيرسفيد و رقم آذر شهر اعلام کرد.

ارسال نظرات