معاون عملیات سپاه کربلا از اجرای رزمایش الی بیت المقدس خبر داد و گفت :

108 گردان رزمی مازندران آمادگی خود را به نمایش می گذارند

معاون عملیات سپاه کربلا از اجرای رزمایش سراسری الی بیت المقدس در همه شهرهای استان مازندران از گلوگاه تا رامسر خبر داد و اظهار کرد: در این رزمایش 97 گردان بیت المقدس از برادران و 10 گردان کوثر از خواهران آمادگی خود را به نمایش می گذارند.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۸۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، بهرام سبک ملک معاون عملیلات سپاه کربلا صبح امروز در گفتگو یی با بسیج از برگزاری رزمایش 108 گردان بیت المقدس و کوثر سطح رده های مقاومت بسیج سراسر مازندران، طی روز های آخر این هفته و هفته آتی خبر داد.
  این مقام مسئول در سپاه کربلا با استناد فرامین مقام معظم رهبری گفت: بسیج باید نیروی نظامی باشد و اگر روحیه نظامی گری در بسیج نباشد آن بسیج، بسیج نیست، نباید بخش نظامی را ضعیف و یا حذف کنیم و بسیج مصداق آیه شریفه «واعدوا لهم ماستطعتم من قوه» است، که همه آمادگی و قوا در اینجا مستتر است.
سرگرد سبک ملک هدف رزمایش را نمایش اقتدار و توانایی نیروهای مردمی بسیج در دفاع از کوی و برزن دانست و افزود: رزمایش تمرین فراخوانی یگانی، حفظ و انسجام سازمانی در فعالیت های جمعی گردانهای بسیج است که ایجاد آمادگی عمومی و ارتقاء روز افزون توانمندی های دفاعی و امنیتی  برای اجرای موفق ماموریت های محوله را بروز می دهد.
وی مهمترین هدف رزمایش را مردمی کردن دفاع و پایان ناپذیری بنیه رزم نیروها با تکمیل و بکار گیری ظرفیت مردمی و منطقه ای یاد کرد.
معاون عملیات سپاه کربلا  از اجرای رزمایش سراسری الی بیت المقدس  در همه شهرهای استان مازندران از گلوگاه تا رامسر  خبر داد و اظهار کرد:  در این رزمایش 97 گردان بیت المقدس از برادران  و 10 گردان کوثر از خواهران  حضور دارند.
این مسئول در سپاه کربلا  تفاوت رزمایش پیش رو را نسبت به ادوار گذشته  برشمرد و ادامه داد: رزمایش آبان ماه گردان های بیت المقدس و کوثر با قرارگاه اصلی امام هادی(ع) در  4 قرارگاه تاکتیکی حضرت نوح(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام رضا(ع) و امام سجاد(ع)  در سطح شهرستانهای مازندران اجرا می شود.
سرگرد سبک ملک افزود: اجرای عملیات دفاع از ساحل  را در قرارگاه تاکتیکی حضرت نوح شامل نواحی جویبار،  بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نور، نوشهر و تنکابن دانست و بیان کرد: مرحله نهایی رزمایش قرارگاه تاکتیکی حضرت نوح(ع) صبح جمعه 7 آبان ماه با محوریت پادگان شهید نوبخت بابلسر آغاز شده و برای عامه مردم به نمایش گذاشته می شود. 
وی عملیات قرارگاه تاکتیکی حضرت ابوالفضل(ع) را در راستای برنامه  رزم در جنگل خواند  و  رزم دفاع از کوی و برزن و مبارزه با ناآرامیها  را از جمله رزمایش مربوط به قرار گاه تاکتیکی امام رضا(ع) دانست و عنوان کرد:  در چهارمین قرارگاه تاکتیکی نیز، اجرای رزم و عملیات امداد و نجات به نمایش گذاشته می شود.
معاون عملیات سپاه کربلا  شهرستانهای نکا، بهشهر، ساری، میاندرود، سوادکوه، بابل، آمل، چالوس و رامسر  را از جمله مناطق هدف اجرای رزمایش قرارگاه حضرت ابوالفضل(ع) در بحث دفاع از جنگل برشمرد که با محوریت آمل در محدوده دانشگاه آیت الله آملی منطقه بلیران برگزار می گردد. 
سرگردپاسدار سبک ملک یادآور شد:  رزمایش الی بیت المقدس مجموعه اقداماتی  را شامل می شود که نیروهای گردانهای بیت المقدس و کوثر در مقابله با تهدیدات احتمالی در سه حوزه دفاعی، امنیتی و حوادث غیر مترقبه توان رزمی خود را به نمایش می گذارند.
وی راه عمده ورود تهدیدات احتمالی را دریای خزر دانست و گفت:  شهر های گلوگاه، بهشهر، نکاء،  بندر امیر آباد، جاده سراسری شرق استان، فرودگاه بین المللی ساری و جاده ساری کیاسر از  جمله مبادی وردو  احتمالی تهدید برای مازندران به حساب می آیند که هدف رزمایش قرار می گیرند.
 معاون عملیات سپاه کربلا خاطر نشان ساخت:  در بحث قرارگاه تاکتیکی امام رضا(ع) تمام شهرستانهای مازندران از غرب تا شرق  در تاریخ های 13 و 14 آبان ماه به اجرای رزمایش الی بیت المقدس  در موضوع دفاع از کوی و برزن می پردازند و شهرهای بهشهر، نکا، ساری،  قائمشهر، بابل، آمل، بابلسر، نور، چالوس و تنکابن هم به اجرای عملیات  مربوط به قرارگاه امام سجاد در حوزه امدادو نجات خواهند پرداخت.
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار