مدیر آموزشگاه بهداشت اصناف هادی در آیین آغاز به کار دوره آموزشی عرضی بهداشت صنوف مراکز تفریحی رفاهی سپاه عاشورا، 90دصد اشتباهات در حوزه بهداشت صنوف را ناشی از ناآگاهی دانست.
کد خبر: ۸۷۶۶۵۹۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهجت با بیان اینکه چهار حوزه خوردنی، نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی جزو صنوف ویژه ای است که با جان انسان ها سروکار دارد، بی احتاطی در این حوزه ها را خطرآفرین و بازی با جان انسان ها عنوان کرد.

وی افزود: این چهار حوزه در میان اصناف دیگر از صنوف بخصوصی است که قانون برای آن ها معین شده و اهمیت آن به حدی است که پس از انقلاب نیز این قانون دوبار بازنگری شده و موارد ضروری دیگری به آن اضافه شده است.

بهجت ادامه داد: قانون هرگز به افراد درگیر این صنوف اجازه نمی دهد با بی احتیاطی و خطا سلامت جامعه به خطر افتد که متاسفانه امروز بروز برخی بیماری ها همچون سرطان و ... نیز از این بی احتیاطی ها نشات می گیرد.

وی آگاهی دهی به افراد درگیر در این حوزه ها و ارتقا دانش لازم در این خصوص را بین این افراد و همچنین آشنایی آن ها را با قانون و مقررات این حوزه موجب سلامت جامعه و کاهش خطرات برشمرد.

بهجت توجه اتحادیه های این صنوف در صدور مجوزها برای مشاغل درگیر این حوزه ها را مهم خواند و تاکید کرد: نباید اتحادیه ها اجازه بدهند افرادی به خاطر پول جان و سلامت انسان ها را به خطر روبرو کنند.

وی برگزاری این دوره آموزشی را در مرکز خدمات کارکنان سپاه عاشورا خوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با شناخت خطرات در حوزه ها بتوانیم سلامت جان انسان ها را تضمین کنیم.

ارسال نظرات