قرائتی با اشاره به اینکه تمام قرآن سبک زندگی است، خاطرنشان کرد: همه آیات قرآن را می‌توان در زندگی به کار برد و کارهای ما باید برای خدا و با نیت باشد تا خدا در آن کار به ما منفعت دهد.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۰۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس ستاد اقامه نماز به آیه 35 سوره نسا اشاره کرد و تصریح کرد: قرآن در این آیه بیان کرده که در زندگی اشخاص قبل از ایجاد مشکل، سرکشی نکنید و در صورتی که از روابط زناشویی احساس خطر و جدایی کردید شخصی را به عنوان حاکم و داور انتخاب کنید که از اقوام و بی‌طرف باشد به این دلیل که میانجیگری فامیل باعث سرعت و دقت می‌شود و همچنین از اخلاقیات یکدیگر مطلع هستند و بر این اساس مشکل زودتر و راحت‌تر حل می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی در محفل درس‌هایی از قرآن که در آمفی تئاتر هتل رامسر برگزار شد با اشاره به اینکه روابط بین فرزندان و والدین به گونه‌ای باشد که هر دو احساس راحتی کنند و مشکلات و مسائل خود را به راحتی بگویند و برای هم وقت بگذارند، اظهار کرد: قرآن بر این تاکید دارد که رویاها و خواب خود را برای اینکه علیه شما نقشه می‌کشند برای کسی تعریف نکنید در صورتی که امروزه ما تمام زندگی و جزئیات آن را برای همه مطرح می‌کنیم و این باعث می‌شود که سوژه به دست دشمن دهیم.

وی با بیان اینکه این موضوع درس زندگی است و نباید ساده گرفته شود، افزود: هر چیزی که موجب حساسیت دشمن شود را نباید مطرح کرد، همانند موضوعات کتاب‌های ثبتی، افراد نابغه، عتیقه‌ها، داشتن تجهیزات جنگی و کشتی‌ها است.

قرائتی با اشاره به اینکه تمام قرآن سبک زندگی است، خاطرنشان کرد: همه آیات قرآن را می‌توان در زندگی به کار برد و کارهای ما باید برای خدا و با نیت باشد تا خدا در آن کار به ما منفعت دهد.

وی تاکید کرد: در سخنرانی‌ها و جلسات به جای بیان تاریخ و صحبت‌های بی‌نتیجه خوب است که قرآن را معنا کنیم و بعد به صحبت‌های خود برسیم و همچنین به جای وابسته بودن به دیگران و کلاس‌ها و... خودتان مطالعه کنید و منتظر حوزه و دانشگاه نباشید که در این صورت عمر خود را فنا خواهیم کرد در صورتی که قرآن دارای نکات بسیار بسیار زیادی است و از این موهبت خود را محروم کرده و به عوامل دیگر می‌پردازیم.

قرائتی با بیان اینکه خاک دانشگاه را باید عوض کرد، گفت: هر مرد و زن باید مهارتی را بیاموزند تا دولت نگران شغل آنها نباشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها