فرمانده سپاه ناحیه زاوه در گفتگو با "بسیج":

یکی از مهمترین ارکان اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید کننده است

فرمانده سپاه ناحیه زاوه بیان داشت: حمایت از تولیدکننده به عنوان رکن تولید در کنار سرمایه مورد نیاز، به عنوان مهمترین اولویت در دستور کار مسئولین اجرایی بخصوص وزارت صنعت معدن تجارت باید قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۱۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
سرگرد پاسدار حمید رضا نامور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، بیان داشت: یکی از اصلی ترین ارکان و اصول اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید کننده است و حمایت از تولید کننده یعنی فعال کردن ظرفیت شرکت ها ، معادن و کارگاه های کوچک و بزرگ. 

وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدکننده به عنوان رکن تولید در کنار سرمایه مورد نیاز ، به عنوان مهمترین اولویت در دستور کار مسئولین اجرایی بخصوص وزارت صنعت معدن تجارت باید قرارگیرد.

نامور با اشاره به ظرفیت های شهرستان زاوه به عنوان زیربناهای اقتصادمقاومتی و خودکفا و توامان نگاه به صادرات عنوان داشت: با توجه به شرایطی که از حیث آب و خاک و اقلیم منطقه وجود دارد این شهرستان با 13 هزار هکتار زمین زیرکشت زعفران به عنوان قطب زعفران ایران جایگاه بالایی دارد که که امتیازات و ویژگی های بی نظیری چون نیاز کم این محصول به آب با توجه به بحران آب در حال حاضر و نیاز آبی در فصل بارش، ارزش افزوده بالا و عدم رقابت سایر محصولات که منجر به افزایش درآمد خانوار گردیده است، ایجاد اشتغال بالا بالاخص در فصل برداشت، ارز آوری و رشد صادرات غیر نفتی به عنوان نیاز جدی امروز کشور را داراست.

وی ادامه داد: تقریبا در فاصله زمانی ۴۰سال گذشته ، حدود ۲۲کارخانه آجرپزی معمولی تحت عنوان آجر گری و آجر سفال مرغوب راه اندازی شده است که متاسفانه به دلیل عدم حمایت و تغییر مصالح ساختمانی و عدم توجه تولید کنندگان برای توسعه سیستمهای تولید متناسب با نیاز روز امروز شاهد بیکار شدن تعداد ۲هزار نفر و نیمه تعطیل بودن اکثر این کارخانه های با تجربه بیش از ۴دهه می باشیم. .

فرمانده سپاه زاوه افزود: در دهه اخیر به همت مسئولان امر در مرکز شهرستان زاوه کارخانه سیمان زاوه ایجاد شد که یکی از پرافتخار ترین کارخانه های خراسان رضوی و حتی کشور در حوزه صنعت سیمان را با مدیریت خوب به خود اختصاص داده که لازم است درزمینه صادرات حمایت های بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شهرستان زاوه ظرفیت های دیگری نیز دارد ظرفیتی همچون قطب های پرورش دام و طیور که متاسفانه این عرصه هم با مشکلاتی از جمله نبود یک کشتارگاه صنعتی ،کارخانه تولید لبنیات و ... با وجود تعداد بالای دام(سنگین ،سبک و طیور) در منطقه زاوه در فراز و نشیب می باشد و متاسفانه دست اندازی دلالان در این عرصه همیشه تعیین کننده است .

در پایان نیز فرمانده سپاه ناحیه زاوه گفت: با پیشگامی بسیجیان در بحث پرورش محصولات گلخانه ای عملکرد قابل قبولی داشته که ان شاالله با فراهم نمودن زیرساخت های مورد نیاز به ویژه در خصوص آب، برق و گاز و کاهش بوروکراسی اداری در حوزه صدور مجوز و تسهیل شرایط و حمایت جدی از علاقمندان بویژه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی شاهد توسعه کشاورزی،ترویج کشت گلخانه ای ،توجه به صادرات شاهد افزایش اشتغال باشیم که شاخصی باشد در لبیک به گفتمان ولایت در بحث اقتصاد مقاومتی.
ارسال نظرات
پر بیننده ها