در حال حاضر تبلیغ درخصوص فعالیت مؤسسات قرآنی ضعیف بوده و ارزش چندانی به فعالیت‎های این مؤسسات از سوی دستگاه‌‌های دولتی داده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۳۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر مؤسسه قرآنی کلمةالنور زنجان با اشاره به ضعف در تبلیغ فعالیتهای مؤسسات قرآنی گفت: درحال حاضر تبلیغ درخصوص فعالیت مؤسسات قرآنی ضعیف بوده و ارزش چندانی به فعالیتهای این مؤسسات داده نمی‌شود، همچنین حمایت‌های دولتی از مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد جهت شناساندن این مؤسسات در سطح جامعه بسیار ناچیز است.

نعیمه قره‏ خانی افزود: هماکنون والدین اطلاع چندانی از فعالیتهای مؤسسات قرآنی ندارند؛ حال آنکه با حضور در مؤسسات و آشنایی با این فعالیت‏‌ها و نیز مشاهده بازخوردها استقبال مطلوبی را از خود نشان میدهند.

وی اظهار داشت: در هشت سال فعالیت خود شاهد بودیم که افراد به‌ویژه کودکان با حضور در کلاس‌‏های این مدارس، آموزشهای تربیتی و اخلاقی بسیار مؤثری را می‌گذرانند و همچنین گاهی سعی دارند تا آموختههای خود را در خانواده پیاده کنند و نیز مشاهده تأثیرات دیگری همچون اجتماعی شدن، بیان‌گر تأثیر مطلوب آموزههای قرآنی بر روی افراد است.

قره‏‌خانی درخصوص فعالیتهای این مؤسسه، گفت: مؤسسه قرآنی کلمةالنور آموزشهای خود را از سنین سه سال آغاز میکند و پس از آن محدودیت سنی وجود ندارد و سعی در آموزش مفاهیم قرآنی به شیوههای مختلف دارد.

وی در خصوص دوره‌های آموزشی قرآن به کوکان سنین زیر هفت سال، عنوان کرد: دورههای حفظ سورههای جزء سیام قرآن کریم آموزش ۴ ماهه حروف الفبا، آموزش قواعد قرآن، روخوانی، روان‏‌خوانی، آموزش کاردستی مطابق با معنی و مفاهیم سوره‏‌ها، نقاشی، شعرها و قصه‏‌های قرآنی از جمله فعالیت‏‌های این مؤسسه است.

مدیر مؤسسه قرآنی کلمةالنور زنجان تأکید کرد: وجود مناسبت‌هایی همچون روز کودک، فرصت مناسبی جهت حضور میان کودکان و آموزش هرچه بیشتر آموزههای قرآنی به آنان است، اما نکته قابل توجه این است که در خصوص این مناسبت‌ها، تفهیم و تبیین معنی و دلیل نام‌گذاری روز جهانی کودک است.

ارسال نظرات