خبرهای داغ:
همزمان با فراخوان گروهی از مخالفان دولت مصر برای برگزاری تظاهرات علیه عبدالفتاح السیسی، قطر نیز به تحریک مصری‌ها برای شرکت در این تظاهرات متهم شد.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۵۰
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رسانه‌های خبری مصر، «محمد الغیطی» روزنامه نگار مصری در برنامه «صح النوم» در کانال "ltc "، دولت قطر را به تحریک مصری‌ها برای شرکت در تظاهرات 11 نوامبر (21 آبان) و سرمایه گذاری میلیون دلاری برای برگزاری این تظاهرات متهم کرد.

 

وی گفت: برخی منابع امنیتی گفته اند که دولت قطر و جماعت اخوان المسلمین نرخی را تعیین و اعلام کرده اند که برای هر فردی که در تظاهرات 11 نوامبر شرکت کند، 5 هزار دلار پرداخت می کنند.

 

شماری از فعالان مخالف دولت مصر طی فراخوانی با عنوان «انقلاب گرسنگان» در سایت های اجتماعی، مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات علیه عبدالفتاح السیسی در روز 11 نوامبر (21 آبان) دعوت کردند.

 

در همین رابطه ائتلاف ملی برای حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا که حامی محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر است، در بیانیه ای از مردم مصر خواست تا در تظاهرات روز 11 نوامبر که زمینه سازی برای خشم مردمی در سالروز انقلاب ژانویه است، مشارکت پر شور داشته باشند.

 

از سوی دیگر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر پیش بینی کرد که این فراخوان ها و درخواست برای کناره گیری السیسی از قدرت در اعتراض به تورم و اوضاع نابسامان اقتصادی با شکست مواجه شود.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره فراخوان گروه های مخالف دولت برای برگزاری تظاهرات مردمی در روز 11 نوامبر گفت: مصری ها بیش از حد تصور این افراد از آگاهی برخوردارند و لذا تلاش این عناصر و افراد شرور محکوم به شکست است.

 

وی افزود: ملت مصر از تلاش های مربوط به وارد کردن مصر به گرداب آگاه است و لذا سعی می کند که از وارد شدن به این گرداب دوری کند.

 

بر اساس این گزارش، مصر با بحران اقتصادی و کمبود کالاهای اساسی همانند شکر و برنج رنج می برد و گذشته از آن ارزش دلار در بازار سیاه این کشور افزایش یافته و قیمت دیگر کالاها نیز افزایش یافته است و همین امر باعث شد که مصر اخیرا توافقنامه ای با صندوق بین المللی پول برای دریافت 12 میلیارد دلار به مدت 3 سال، امضا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها