خبرهای داغ:
قندهاری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شاهرود گفت: طبق آمار در شهرستان در هر روز بالای 100 نفر به دفاتر پلیس +10 برای ثبت نام مراجعه می کنند و دفاتر زیارتی ما نیز به این ثبت نام کمک می کنند و سامانه سماح نیز برای ثبت نام زائران باز است.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۵۱
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، کمیل قندهاری در نشست خبری ستاد اربعین شهرستانهای شاهرود و میامی که در دفتر مرکزی این ستاد برگزار شد با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در باب اربعین و اینکه شروع جاذبه مغناطیسی اباعبدالله از اربعین شروع شده است اظهار کرد: طلایه دار حرکت عاشقانه راهپیمایی اربعین جابربن عبدالله انصاری صحابی پیامبر بوده و در عصر حاضر نیز محدث نوری(ره) احیاگر این حرکت معنوی شدند و در بین علما شیعه این حرکت استمرار داشته بطوریکه آیت الله سیدمحمودشاهرودی(ره) 40 بار پیاده به زیارت امام حسین(ع) مشرف شده اند.

وی افزود: این پدیده سترگ و کنگره چند ده میلیونی بزرگ شیعی به لطف خدا آثار فرهنگی،سیاسی و برکات معنوی عالمگیری داشته است و پیام آور وحدت،عشق،ایمان و تجدید عهد با سیدالشهدا و نماد قدرت شیعه و آمادگی منتظران برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.

قندهاری با بیان اینکه در سال گذشته طبق اعلام رسمی دولت عراق 27 میلیون زائر اربعین وارد کشور عراق شده اند بیان کرد: متاسفانه در کشورهای غربی و آمریکا این حرکت عظیم با سانسور شدید رسانه ای روبرو می شود و باید تلاش کنیم این حرکت عظیم در رسانه ها مختلف و فضای مجازی انعکاس شایسته ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه 6 آبان ماه حرکت پیاده روی در عراق برای اربعین آغاز می شود اظهار کرد: شعار ستاد اربعین امسال (موکب عراقی با پشتیبانی موکب ایرانی به کام زائر حسینی) است و در این همایش بزرگ از تمام اقشار و ادیان و فرقه ها حضور دارند و باید تلاش کنیم این حضور ده ها برابر شود.

قندهاری با اشاره به موکب شهرستان های شاهرود و میامی گفت: این موکب با نام(مصباح الهدی) در 150 متری حرم حضرت عباس(ع) و موکب مردم صعده عراق است که باید از آنها پشتیبانی کنیم که این پذیرایی 12 تا 15 روز است که در هر وعده غذایی 5 هزار نفر پذیرایی در نظر گرفته شده است که سه وعده صبحانه ،نهار و شام 15 هزار وعده غذا است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرستان شاهرود با اشاره به نیازمندی های اعلام شده از طرف ستاد اربعین و اعلام به زیر مجموعه های شهرستانی گفت: کاروان تدارکاتی ستاد اربعین شهرستان جمعه 7 آبان از مقابل مصلی نمازجمعه شاهرود انجام می شود که محموله تدارکاتی و نیروهای پیش رو را شامل می شود و نیذوهای تدارکاتی نیز 14 آبان ماه تحت عنوان کاروان خدمه اربعین اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه همه اعضا ستاد اربعین اعم از خدمه و آشپز با هزینه شخصی خود اعزام می شوند بیان کرد: این افراد با سه شرط اینکه وقت استراحت و زیارت ندارند و کسالت و بیماری ندارند با قرعه کشی اعزام می شوند.

قندهاری با اشاره به جمع آوری کمک های غیر نقدی در ستاد مرکزی عنوان کرد: انواع حبوبات و مواد غذایی مختلف و متنوع و انواع لوازم آشپزی و کپسول گاز و موکت و روانداز و هر چه برای یک زائر نیاز باید را مردم حمایت و پشتیانی کنند و ما آمده دریافت این امکانات و تجهیزات هستیم.

وی با اشاره به نیاز به 150 کپسول گاز گفت: تاکنون 50 کپسول گاز جمع آوری کرده ایم و طبق اعلام کمیته تدارکات اقلام برنج،سیب زمینی،پیاز،روغن،پنیر،گوشت و ظروف یکبار مصرف تامین شده است و سایر امکانات را باید امت حزب الله تامین نمایند و با کمک های نقدی و غیر نقدی ما را یاری نمایند.

قندهاری با اشاره به کمک به تسهیل در ثبت نام و اعزام زائران اضافه کرد: طبق آمار در شهرستان در هر روز بالای 100 نفر به دفاتر پلیس +10 برای ثبت نام مراجعه می کنند و دفاتر زیارتی ما نیز به این ثبت نام کمک می کنند و سامانه سماح نیز برای ثبت نام زائران باز است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اعزام زائران با اتوبوس از تلاش برای اعزام از مسیر ریلی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مرز خروجی استان سمنان برای ورد به عراق چزابه است و با توجه به سابقه اعزام ریلی راهیان نور تلاش می شود تا با قطار زائران اعزام شوند که در دست بررسی است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین شهرستان شاهرود با اشاره به برنامه های فرهنگی ستاد اربعین اعلام کرد: برپایی ایستگاه پذیرایی با چای توسط یکی از هیئت های شهرستان،برپایی تعزیه خوانی در کنار موکب و برپایی نمازجماعت،سخنرانی،مداحی و پاسخ به احکام و انجام کارهای درمانی مختصر از برنامه های فرهنگی موکب در کربلاست.

وی با اشاره به اولویت موضوع پذیرایی بیان کرد: امسال تلاش است مردم عراق را در بحث پذیرایی از زائران کمک نماییم و محتوای فرهنگی و اجتماعی به موقع و با حوصله پرداخته می شود و نیاز به وقت بیشتری دارد.

قندهاری با بیان اینکه این تجربه اول برای شهرستان است و مردم نیز با تمام توان پای کار آمده اند افزود: همه باید زمینه ساز ظهور باشیم و در این امر نقش داشته باشیم و ظهور را نزدیک تر کنیم و خوشبختانه شهرستان در سالهای قبل توسط افراد و گروه های مختلف تجربه خدمت رسانی در اربعین را داشته که با ستاد این عزیزان همکاری دارند.

وی با اشاره به وجود 4 ستاد اربعین در شهرستان های استان اظهار کرد: 12 استان ویزا صادر می کنند که افراد شرکت کننده در برنامه اربعین بصورت گروهی ثبت نام می کنند و کارهای ویزا را مسئولین گروه در استان های همجوار و تهران پیگیری می کنند و استقبال نیز بسیار خوب بوده است.

قندهاری با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 5هزار نفر از شهرستان به پیاده روی اربعین اعزام شده اند تصریح کرد: امسال این آمار قطعاً بیشتر خواهد بود و باید همه تلاش کنیم تا خدمات مطلوب به زائران امام حسین(ع) ارائه شود.

در این نشست محمدرضا عباسی رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان شاهرود نیز در سخنان کوتاهی گفت: از مسئولین شهرستان تقدیر و تشکر داریم و از مردم که با اشتیاق کامل از برنامه اربعین و کمک به ستاد استقبال کرده اند و تا اینجا اهداف به خوبی محقق شده است و با برنامه ریزی انجام شده ان شالله اهداف به خوبی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به وسعت شهرستان های شاهرود و میامی و کمک های آحاد مردم افزود: تاکنون به جمع بندی در تعداد کمک های نقدی و غیر نقدی مردم به ستاد اربعین نرسیده ایم اما مردم عاشورایی ما کمک های خوبی به ستاد داشته و دارند و ان شالله کمبودها نیز جریان خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها