یک اقتصاددان در گفت‌و‌گو با «بسیج» تشریح کرد

نفوذ جاسوسان خارجی به صنعت نفت کشور در قالب شرکت‌های پیمانکار

طه مروجی‌فر با بیان اینکه جاسوسان خارجی در قالب شرکت‌های خارجی نفتی اعمال نفوذ دارند افزود: قصد دارند منابع اقتصادی کشورمان را در حوزه منابع استراتژیک نفت و گاز را به سود خود تصاحب کنند.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۶۹
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

طه مروجی‌فر کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو باخبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به افزایش صادرات نفتی در دولت یازدهم اظهار داشت: دولت مانور تبلیغاتی فراوانی در عرصه ‌های اقتصادی دارد تا هر چه بیشتر بتواند آرای مردم را کسب کند.

این کارشناس اقتصادی افزود: دولت پس از برجام یک سری فعالیت های مشاوره ای نفتی از شرکت های خارجی‌ گرفته است که در این راستا جاسوسان فرانسه و آلمان نقش مشاوره‌ای پررنگی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه جاسوسان خارجی در قالب شرکت‌های خارجی نفتی اعمال نفوذ دارند افزود: شرکت‌های خارجی، رایزنان نفتی خود را به عنوان متخصصان نفتی فرستاده‌اند  تا اطلاعات اقتصادی کشورمان بلاخص در حوزه منابع استراتژیک نفت و گاز استخراج کنند و از این طریق ذخایر نفتی کشورمان را به سود خود تصاحب کنند.

مروجی‌فر در خاتمه افزود: متاسفانه جاسوسان نفتی از سوی نیروهای داخلی هم حمایت می‌شوند و اگر به همین شکل ادامه یابد باید در انتظار وقایع سنگین تر از کرسنت باشیم؛ دولت قراردادهای نیم بندی با شرکت‌های داخلی می‌بندد و از سویی دیگر قصد واگذاری منابع داخلی را به خارجی‌ها به شکل تمام و کمال دارد لذا اقتصاددانان باید زوایای پشت پرده برجام را بررسی کنند و دولت ملزم است منابع نفتی را به گونه صحیح در آخر دوره فعالیت تحوبل ملت بدهد.

ارسال نظرات