مسئول بسیج هنرمندان در گفتگو با «بسیج»:
منتظری گفت: کار ابتکاری جدیدی که برای نخستین بار در کشورانجام می شود اولین جشنواره فرهنگی هنر ی اقوام با عنوان آوای وحدت است که بیشتر مشارکت استان های مرزی را داریم.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۷۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲

غلامرضا منتظری مسئول بسیج هنرمندان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: آخرین برنامه ای که داشتیم جشنواره ادبیات داستانی بسیج بود که به میزبانی شهرکرد برگزار شد.

وی افزود: هدف این است که استانهای مختلف از این فرصت های فرهنگی و هنری بسیج استفاده کنند و به خودباوری برسند و بحث محرومیت فرهنگی هنری که در بعضی از نقاط دیده می شود به تدریج کاهش پیدا کند. برگزار ی در استانها برکات خوبی هم دارد که معمولا با استقبال اقشار مختلف مواجه می شود.

منتظری تصریح کرد: در این جشنواره ما قراری با برگزیده ها گذاشتیم و برای اولین بار بحث واقعه شهدای هفتم تیر و شخصیت شهید بهشتی را مطرح کردیم که رهبر معظم انقلاب به درستی چندی پیش به اصحاب فرهنگ در این زمینه گلایه کردند. چرا که در این چند سال به این موضوع پرداخته نشده است امیدواریم تا هفتم تیر شاهد آثاری در این زمینه باشیم و در آن موقع از این آثار رونمایی کنیم.

مسئول بسیج هنرمندان اظهار داشت: بحث اولین مشاعره عفاف و حجاب را نیز داشتیم که نخستین بار از رسانه ملی پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت.

منتظری گفت: برنامه هایی که پیش رو داریم مربوط به ویژه برنامه های هفته بسیج است که رونمایی از نخستین کتاب شعر بسیج، رونمایی از اولین مجموعه آثار زنده یاد حمید سبزواری در چهار جلد می باشد که با مقدمه مقام معظم رهبری است.

مسئول بسیج هنرمندان عنوان کرد: بحث بعدی ما تولید سرود به مناسبت هفته بسیج است نمایشگاه توانمندی های سازمان را در هفته بسیج داریم افتتاح اولین خانه سرود در استان فارس را داریم تا بقیه استان ها هم بتوانند به تدریج این کار را انجام دهند.

منتظری بیان کرد: درصدد هستیم که نخستین بار خانه صنایع دستی بسیج هنرمندان را در استان فارس در آذر ماه داشته باشیم که مقدماتش آماده شده برنامه های بعدی به تدریج اجرا می شوند. جشنواره های ملی خوشنویسی بسیج است که در آذر ماه در کرمانشاه برگزار می شود جشنواره ملی سرود و نغمه های حماسی بسیج است که در هفته وحدت در شهر شیراز برگزار می شود.

مسئول بسیج هنرمندان گفت: کار ابتکاری جدید برای نخستین بار در کشور داریم اولین جشنواره فرهنگی هنر ی اقوام با عنوان آوای وحدت با توجه به اینکه وحدت ملی محور اصلی این جشنواره ها است بیشتر مشارکت استان های مرزی را داریم که در آنجا اهل تسنن و تشیع با هم صمیمانه زندگی می کنند که در چهار منطقه برگزار می شود اولین جشنواره فیلم های کوتاه ایثار و شهادت را نیز خواهیم داشت که در استان گلستان در 13 آذر برگزار می شود.


ارسال نظرات