خبرهای داغ:
مهاجران گفت: بازار میوه راکد بوده و خرید وفروش بسیار کم شده است. میوه برای شب عید به اندازه کافی ذخیره داریم.
کد خبر: ۸۷۶۶۶۹۴
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و تره بار  گفت: بازار میوه و تره بار راکد است و خرید وفروش بسیار کم شده است و از طرفی میوه‌های مجالس نیز با میوه های دیگر جایگزین شده است.

وی اضافه کرد: تولید گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز بسیار بی رویه صورت گرفته است بنابراین در حال حاضر مازاد تولید داریم به طوری که میتوان گفت 200 هزار تن گوجه فرنگی بیش از میزان مورد مصرف تولید شده است، همین موجب می شود تا کشاورز نیز متضرر شود و سودی به دست نیاورد. باید به کشاورزان تذکر داده شود تا بیش از میزان مورد نیاز این محصولات کاشته نشود.

مهاجران تأکید کرد: میوه های قاچاق کمی کمتر شده، پرتقال آفریقایی از جمله این میوه های قاچاق است اما تقریبا قیمت آن سه برابر قیمت محصول داخلی است.

وی بیان داشت: امسال محصول به میزان کافی موجود است تنها پرتقال رسمی کم داریم که برای بازه زمانی بعد از آذرماه است زیرا در زمان گل دهی باران موجب ریختن آن‌ها شده است.

رییس اتحادیه میوه و تره بار در ادامه به «نسیم آنلاین» گفت: تولید نارنگی، انار و انگور امسال بسیار زیاد است و در این رابطه نیز مشکلی وجود ندارد. تولید به حدی است که مصرف کننده گران نخرد و تولیدکننده نیز متضرر نشود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها