این روزنامه نگار گفت: بعد از اینکه مشخص شد برجام پوچ بوده خود آقای روحانی نیز با منتقدان و قاطبه مردم همراه شد و بالاخره به این موضوع اشاره کرده که رونق اقتصادی وجود ندارد که خلاف حرف‌های گذشته وی است.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۱۳
|
۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
کمیل نقی پور، روزنامه‌نگار و فعال رسانه ای در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه امروز معضل اصلی ما عدم رونق اقتصادی، بیکاری نسل جوان و تحصیل کردگان است تصریح کرد: این اظهارات آقای روحانی نشان می‌دهد که آش آنقدر شور شده که آشپز نیز از شوری آن گلایه می‌کند.

وی افزود: این اشاره درست رئیس جمهور مبنی بر اینکه شرایط کشور به لحاظ عدم رونق اقتصادی و بیکاری مطلوب نیست و داد زدن وی نسبت به وجود چنین مشکلاتی دلیل بر این نیست که مردم ریشه مشکلات را فراموش کنند، مردم به خاطر دارند که  آقای روحانی این ادعا را داشت که ما از طریق مذاکرات هسته‌ای و با حل شدن مذاکرات هسته‌ای در یک فرصت کوتاهی تمامی مشکلات اقتصادی را حل می‌کنیم و این جمله معروف رئیس جمهور در زمان تبلیغات ریاست جمهوری که هم چرخ سانتریفیوژها باید بچرخد و هم  چرخ کارخانه‌ها در همین راستا گفته شد.

این روزنامه نگار ادامه داد: بعد از اینکه مشخص شد برجام پوچ بوده و دستاوردی برای دولت و مردم نداشته و آبی را برای او گرم نکرده، خود آقای روحانی نیز با منتقدان و قاطبه مردم همراه شد و بالاخره به این موضوع اشاره کرده که رونق اقتصادی  وجود ندارد که خلاف حرف‌های گذشته وی است.

نقی پور درباره چرایی این نوع اظهارات رئیس جمهور تصریح کرد: مشخصا آقای روحانی تاکتیک انتخاباتی خود را حول این محور  قرار داده که هم نوا با مردم شود و بیان کند که مشکلات وجود دارد ولی  باید ببینیم آقای روحانی در گام بعدی چه توجیهی می‌تراشد.

وی گفت: مطالبه اصلی از آقای روحانی این نیست که از او بخواهیم در مقام سخنور قرار گیرد و بگوید فلان مشکل وجود دارد بلکه باید بیان کند علت این مشکلات چه بوده و مشخصا به این سوال جواب دهد که مگر بر اساس سیاست‌هایی که دولت تدبیر و امید داشته، قرار نبود حداقل در کوتاه مدت در بعضی زمینه‌ها تحول رخ دهد و گشایش‌هایی صورت گیرد؟
ارسال نظرات