عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: متاسفانه یکی از مسائل دیگری که واقعا به ورطه فراموشی سپرده شده است بحث عفاف و حجاب است و هیچ کس خود را مجری آن نمی داند باید تعریف شود باید مشخص شود چه کسی متولی است.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۱۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

هاجر چنارانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به وضعیت بدحجابی ها در جامعه و اجرایی نشدن قوانین در این زمینه گفت: باید بار دیگر حد و حدوی که برای دستگاه ها در امر حجاب مشخص شده را بررسی کنیم.

وی افزود: پیگیری دقیق باید صورت بگیرد ولی متاسفانه الان نظارت به دست فراموشی سپرده شده، کسانی که واقعا جزء مهره های ناظرین ما بودند امروز در هر قسمتی که نگاه می کنیم می بینیم نظارت یا فراموش شده و یا خیلی کم است.

چنارانی اظهار داشت: نظارت بر وزارتخانه ها باید مجددا احیا شود در راستای بودجه که دیدیدم بحث حقوق های نجومی راداشتیم به خاطر عدم نظارت بود. متاسفانه یکی از مسائل دیگری که واقعا به ورطه فراموشی سپرده شده است بحث عفاف و حجاب است و هیچ کس خود را مجری آن نمی داند باید تعریف شود باید مشخص شود چه کسی متولی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان مثال در راستای بدحجابی یا رعایت نکردن حجاب در ادارات چه کسی را می توانیم مقصر بداینم؟ مسئولیت این امر با چه کسی است؟ متولی وجود ندارد. اگر واقعا قانون در این زمینه نوشته شده که باید التزام اجرایی باشد و اگر کوتاهی شده باید بدانیم از چه کسی پاسخ بخواهیم.

چنارانی عنوان کرد: خیلی جای کار دارد ولی به نظر من در این مجلس بیشترین بحثی که باید به آن پرداخته شود موضوع نظارت است مجلس تنها قدرتی است که می تواند همه جا ورود پیدا کند وظیفه اول مجلس قانونگذاری است ولی وظیفه دومش نظارت است باید دید چرا این همه قوانین در خصوص عفاف و حجاب اجرایی نمی شود.


ارسال نظرات