پژوهشگر خانواده و جامعه شناس در گفتگو با «بسیج» عنوان کرد
اندازه اعتقاد خانواده به مسائل مذهبی بر تربیت فرزندان موثر بوده و بایستی مسائل دینی و ارزشی در درون خانواده‌ها نهادینه شود.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۵۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

زهرا قاسمی پژوهشگر خانواده و جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره ضرورت افزایش آگاهی والدین در رابطه با آسیبهای بی حجابی گفت: خانواده مهم‌ترین رکن اساسی جامعه و زادگاه همه اعمال و فعالیت انسان است و میزان اعتقاد خانواده به مسائل مذهبی بر تربیت فرزندان موثر بوده و بایستی مسائل دینی و ارزشی در درون خانواده‌ها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه هجمه‌های ایجاد شده از طریق شبکه‌های اجتماعی و ماهواره بسیار خطرناک است، خاطرنشان کرد: جامعه نیز بر افکار و اعمال افراد تأثیر زیادی دارد و سازمان‌ها به خصوص دستگاه‌های فرهنگی نقش بسیار زیادی در جهت‌دهی به این افکار و اعمال دارند.

پژوهشگر خانواده و جامعه شناس با بیان اینکه هنر ابزاری توانمند، مؤثر و تأثیرگذار در القای باورهای دینی و ارزشی است، عنوان کرد: و از طریق نمودهای مختلف هنر همچون نمایش و تئاتر، نقاشی و هنرهای تجسمی بسیاری از ارزش‌ها را برای مردم تبیین کرد.

وی یادآور شد: نهادهای تأثیرگذار باید حداکثر تلاش خود را به‌منظور اجرای فعالیت‌های فرهنگی مناسب در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب انجام دهند، چراکه با توجه به هجمه رسانهای دشمن باید برنامهریزیهای فرهنگی منسجم موردتوجه قرار بگیرد؛ هم‌چنین افراد جامعه نیز نباید از دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر غافل شوند.

ارسال نظرات