فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به برپایی سه موکب خدمت رسان به زائرین اربعین هرمزگانی اظهار کرد: موکب قمر بنی هاشم(ع) هرمزگان در 2500 متری حرم امام حسین(ع) و ابوالفضل(ع) در ورودی شهر کربلا در منطقه جوده با ظرفیت 3000نفری راه انداری می شود.
کد خبر: ۸۷۶۶۷۸۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
سردار رضا ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با بیان اینکه پیاده روی اربعین یکی از همایش های ملی، مذهبی، تاریخی و به یادماندنی جهان اسلام  است، گفت: با برگزاری پیاده روی اربعین، جهان اسلام و جهان تشیع یک رزمایش بزرگی را انجام می دهد که موجب افتخار برای جهان اسلام و موجب خفت و خاری کفر است.

وی افزود: چندسالی است که مردم ولایتی و عاشق امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) سعی می کنند خود را به طرق مختلف  به کربلای معلی برسانند و در راهپیمایی بزرگ و باشکوه شرکت کنند و به زیارت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) مشرف شوند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به حضور گسترده مردم در پیاده روی اربعین اظهار کرد:  با توجه به اینکه مردم ولایتمدار و عاشق امام حسین(ع) استان هرمزگان از این امر مستثنی نیستند همین امر ما را واداشت تا در همین راستا استان هرمزگان نیز همانند سایر استانها به زوار و عاشقان دلسوخته ای که تلاش می کنند خود را به کربلا برسانند بتوانیم خدماتی را ارائه کنیم.

ترابی یادآور شد: سال گذشته برای اولین بار در منطقه شلمچه قبل از گمرک  موکبی به نام موکب هیئت عاشقان ثارالله استان هرمزگان را  بناکنیم و با ایجاد آن موکب توانستیم روزانه سه وعده غذایی  را برای زوار مهیا کنیم و در هر وعده به 1300 الی 1700 نفر خدمت رسانی کنیم و محلی برای اسکان و توقفی که مورد نیاز کاروان بود را فراهم کنیم.

وی افزود: سال گذشته با دیدارهایی که با وجود استاندار هرمزگان از موکب می شد قرار براین شد که با استفاده از ظرفیت بسیج و هیات های مردمی بتوانیم خدمات بیشتری را به زوار در شهر کربلای معلی ارائه کنیم بر همین اساس از دوماه پیش با فراخوانی هیات های مردمی و نشست های مرتب موفق شدیم  در قالب یک موکب مردمی بتوانیم خدمات را یه زائراین اارائه کنیم که زمینه این کارها مهیا شد.

 

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با بیان اینکه در فاز اول هدف ما ایجاد و آماده سازی موکب در کربلا است،  بیان کرد:  هم اکنون نیروهای ما در کربلای معلی در حال آماده سازی زمینی در حدود 2500 متری حرم امام حسین(ع) و ابوالفضل(ع) در ورودی شهر کربلا در منطقه جوده هستند تا بتوانیم موکب بسیار خوب و با شکوهی بنام موکب قمر بنی هاشم(ع) را ایجاد کنیم و دودستگاه کانیتر حامل وسایل مورد نیاز برپایی موکب امروز به کربلا اعزام شد.

ترابی افزود: در ابتدای امر ظرفیت پیش بینی خوراک و اسکان در موکب قمربنی هاشم(ع) حدود 1000 نفر بود اما با توجه به استعداد آن مکان و استقبال مردم برای حمایت و پشتیبانی از موکب خود در کربلا  توانایی خدمت رسانی به جمعیت حداقل 3000نفری را دربحث اسکان، خوراک و مطالب بهداشت و درمان بتوانیم خدمت رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه موکب شلمچه طبق سال گذشته  البته با خدمات بهتر به قوت خود باقی است، گفت:  موکب عاشقان ثارالله هرمزگان در منطقه شلمچه ورودی گمرک که  بحث اسکان، خوراک و مطالب بهداشتی را به زوار ارائه می کند و موکب دیگری نیز در عمود 655 توسط هیات رزمندگان اسلام استان هرمزگان  برقرار می شود امیدواریم بتوانیم با این سه موکب به زوار خدمات دهی کنیم.

فرمانده امام سجاد(ع) هرمزگان ادامه اداد: همه این اقدامات توسط هیات های مردمی اصورت می گیرد و مجموعه سپاه با توجه به ظرفیت دریای بیکران بسیج از همه ظرفیتهای آن استفاده می کنیم که این کار، کاری خودجوش توسط بسیج ، ستاد عتبات عالیات و مجموعه اداراتی که در این زمینه کمک می کنند و سعی می کنیم ورود پیدا کرده و بخشی از کار را برعهده بگیریم.

ترابی با بیان اینکه پست امداد با حضور پزشکان و پرستاران آقا و خانم در موکب برای خدمت رسانی در بخش بهداشت و درمان مستقر می شوند، خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه اربعین  30آبان ماه است  از 18 یا 20 آبان ماه موکب ها آماده خدمت رسانی به زوار هستند و تا چهارم آذرماه برپاست البته اگر به دلیل وجود زائرین هرمزگانی نتشخیص داده شود استقرار موکب تمدید می شود
ارسال نظرات